מדריך קניה באיביי

מעונייינים לרכוש מוצר באיביי ולא יודעים מאיפה להתחיל? המדריך הבא ייעשה לכם סדר והיכרות עם ענקית הקניות איביי.

אודות איביי

איביי, זירת המסחר האמריקאית המקוונת הותיקה והמצליחה מספקת לכם פלטפורמה עם מגוון עצום של מוצרים לקניה אונליין: ביגוד, ציוד לבית, אביזרים לרכב, מוצרי חשמל ועוד. במדריך המפורט הבא נלמד את בסיס השימוש במערכת האתר.

הרשמה לאתר

ראשית עלינו ליצור חשבון משתמש באמצעות הרשמה פשוטה.

מדובר באתר אמריקאי כך שהוא על טהרת השפה האנגלית כשאתם יכולים להתסייע בתרגם דפדפן גוגל כרום במידת הצורך. אך בגדול ההמלצה היא (גם באתרים שיש להם גרסה עברית) לנסות ולהתמודד עם הגרסה האנגלית, לפחות בשביל עיון בפרטים ובתכונות החשובות כי התרגום לעברית הוא לעולם אינו מושלם במקרים האלו ולעיתים אתם יכולים לקבל מידע מוטעה עקב התרגום השגוי.

יש ללחוץ על כפתור הרשמה בו תמלאו פרטים בסיסיים הכוללים שם, סיסמא ומייל או לחילופין ניתן לבצע הרשמה דרך חשבון גוגל או פייסבוק. לאתר ניתן להיכנס דרך גרסת הדסקטופ או דרך המובייל באמצעות אפליקציה ייעודית לאתר בגרסאות אנדרואיד וios.

איך מחפשים מוצרים באיביי?

  1. חיפוש בסיסי (כללי) – באמצעות החיפוש הכללי ניתן לחפש בצורה טבעית כל מוצר שנרצה, תוך כדי הזנת מחרוזת החיפוש נקבל השלמות אוטומטיות של איביי שיסייעו לנו בבחירת הביטוי/מוצר רלוונטי.
  2. חיפוש לפי קטגוריות – ניתן לחפש את המוצר הרלוונטי גם דרך רשימת הקטגוריות המופיעה בדף הראשי, החלוקה מסודרת לפי קטגוריות ראשיות ותתי קטגוריות, כך שעל פי ההיררכיה הזאת גם נוכל להגיע לבסוף למוצרים רלוונטיים. לדוגמא: ריהוט > ריהוט לגינה > ספסל גינה וכו'.

סינון ומיון תוצאות החיפוש – חלק חשוב שיסייע לנו בבחירת המוצר הרלוונטי ביותר עבורנו. המערכת מאפשרת לנו מספר אפשרויות סינון בולטות:

סינון לפי רלוונטיות החיפוש כברירת מחדל, לפי מוצרים דומים, לפי סוג המכירה (אם מדובר במכירה רגילה או במכרז פומבי), מוצרים חדשים שנוספו לאחרונה, , לפי מחיר, לפי תכונות מסוימות של המוצר (אם יש אפשרות למשלוח חינם, לפי מידות, טווח מחיר ועוד).

חיפוש וקניה חכמה של מוצרים באמזון

חוות דעת קונים

א'-ב' בכל רכישת אונליין היא לבדוק את חוות דעת הקונים על המוצר. שילוב של כמות ביקורות גבוה לצד דירוג גבוה הוא המפתח שמצביע על כך שמדובר במוצר איכותי ואמין. מומלץ לרכוש מעל דירוג 4 כוכבים וכן לבדוק את טקסט הביקורות, לעיתים המוצר אכן יהיה מעולה אך יהיו בו חסרונות או תכונות שעלולות להפוך את המוצר לבעייתי עבורכם ולהיפך ייתכן שיהיו בו תכונות ופיצ'רים שיתאימו לכם בצורה מושלמת.

משלוח - אפשרויות ותנאים

חשוב לבדוק לפני הרכישה מהן אפשרויות המשלוח – האם קיים משלוח לישראל, מהן עלויות המשלוח ומה הוא כולל, מי חברת השילוח וכו'.

עלות המוצר

כלים שימושיים המסייעים במתן מידע אודות מחיר המוצר ונתונים נוספים:

Sold Listing – ניתן להיעזר במידע של רכישות קודמות של המוצר שחיפשתם ע"י סימון V על מוצרים שנרכשו (SOLD LISTINGS) ובכך לקבל מידע על המחירים שקונים אחרים שילמו ולוודא כי אתם לא משלמים ביוקר.

 כלי הגילוי (Explore)  – כלי מעקב מחירים ומכירות של מוצרים, מספק לכם מידע אודות מוצרים לפי חלוקה לקטגוריות, אם זה מחיר ממוצע, כמות המוצרים שהגיעו במצב חדש או יד שניה וכו'. אמנם המוכרים משתמשים במידע זה, אך הוא עשוי להיות רלוונטי גם לקונה.

explore.ebay.com/nokeyword

מאפייני המוצר

קבלת מידע טכני על המוצר, מידות – אורך,רוחב,  גובה, עומק, מוצר מיד שניה, חדש מקופסא, חדש בקופסא וכו'.

תיאור המוצר

פירוט טקסטואלי רחב יותר על המוצר כולל הוראות שימות ומידע על הפיצ'רים השונים שבו. יכלול לרוב גם תמונות וסרטוני וידאו.

בדיקת מיסים

חשוב להבין את אופן תשלומי המיסים על קניות באינטרנט – מתי תשלמו מע"מ, מתי תצטרכו לשלם תשלומי מכס, מס קניה ועוד. אתם יכולים להיעזר במדריך ייעודי לנושא (בעברית) מטעם איביי:

חישוב מכס ומיסים נוספים במסגרת קניות באיביי >>

וכן במדריך מיסי הקניה באינטרנט באתר >>

מוצרים פופלאריים ודילים שווים

דילים יומיים

אזור ייעודי בו תמצאו דילים משתלמים של אותו יום, ניתן למצוא שם אף רשימה ספציפית של מוצרים מתחת ל-10$, מוצרים שהם לקראת סיום מלאי ועוד.

www.ebay.com/globaldeals

המוצרים הנמכרים ביותר

אזור זה כולל מוצרים שנמכרו בכמות גדולה פר תקופה מסוימת (ניתן להגדיר טווח תאריכים/שעות).

 explore.ebay.com/popular

מוצרים טרנדיים (Explore – כל הגילוי)

מוצרים אשר הצרכנים גילו בהם התעניינות רבה, אם זה הוספה לרשימת המשאלות, חיפוש באתר ועוד.

 explore.ebay.com/stories

 www.ebay.com/trending (דרך נוספת).

טיפים לבחירת ספק (מוכר)

כפי שציינו בהקשר של החשיבות בצפייה בחוות דעת של קונים אודות מוצר מסוים, באותו אופן יש לבצע בדיקה אודות הספק ממנו אנחנו קונים את המוצר, גם באיביי ייתכן שתיתקלו במוכר חאפר. אך באמצעות מספר צעדים נוכל להגיע אל בחירה נבונה בספק אמין:

  1. פידבק חיובי – מדד הפידבקים החיובים הוא נתון חשוב ומצביע על כמות הביקורות החיוביות מטעם הקונים כלפי המוכר, ההמלצה היא לבחור בספק בעל 95% ביקורות חיוביות לפחות, עבור כמות מכירות נכבדה (כלומר ציון גבוה עבור מכירות מעטות פחות משקף את איכות ואמינות המוכר כמו כמות מכירה של מאות ואלפי מוצרים).
  2. דירוג מוכר ו- TOP RATED SELLER – דירוג זה נמדד בעיקר על פי הפידבקים, כשכמובן המטרה היא לבחור בספק בעל הדירוג הגבוה ביותר. מוכר בעל דירוג גבוה יקבל את התג TOP RATED  SELLER אשר מצביע על אמינות המוכר ועל שביעות רצון הקונים מהשירות באופן כללי ומשירות המשלוחים בפרט. מוכר בעל תג זה בהחלט צריך לקבל אצלכם עדיפות בבואכם לקנות מוצר מסוים.
  3. בדיקת תגובתיות המוכר – ניתן ליצור קשר עם המוכר בכל נושא הקשור למכירת המוצר בו אתם מעוניינים, אם אלו שאלות טכניות על המוצר, אודות המשלוח ועוד. אל תהססו לפנות אל המוכר טרם הרכישה על מנת לקבל מידע נוסף אודות מידת השירותיות שלו, במידה והמוכר לא עונה באופן מהיר או עונה תשובות לקוניות הדבר צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

רכישת מוצרים ותשלום

בחרתם מוצר? מעולה, כעת הגענו למעמד הרכישה. לוחצים על כפתור הרכישה, נמלא פרטיים אישיים (ומדוייקים) במידה ולא מילאנו את הפרטים במסגרת ההרשמה הראשונית ונשלם. את התשלום ניתן לבצע באמצעות כ.אשראי/פייפאל, יש רק לוודא כי קיבלתם אישור על ההזמנה במייל וזהו, זה אומר שהעסקה התקבלה, כעת איביי מטפלים בנושא ומעבירים את הבקשה למוכר שיתחיל לטפל בה ויישלח לכם את המוצר.

מעקב אחר המשלוח

אחרי הרכישה חשוב לעקוב אחרי תהליך ההזמנה ולוודא כי המוצר אכן עושה את דרכו אליכם. ראשית ניתן לצפות בסטטוס המוצר באזור "ההזמנות שלי" ולראות אם הוא באמת עבר למוכר והמוכר מעביר אותו אליכם וכן לראות את מספר המעקב של החברה המשלחת או לבקש מהמוכר את מספר המעקב (מספר בן 13 ספרות) במידה והוא לא מופיע. ניתן להשתמש במספר באתרי מעקב משלוחים בינלאומיים.

שליחת דיספוט (סכסוך) והגנה על הצרכן

הגשת דיספוט:

פונים אל המוכר דרך הפרופיל שלו שם תמצאו כפתור עם בקשת עזרה מאיביי.

איביי מספקת הגנה על לקוחותיה, יש תנאים מוגדרים וברורים לכל מוכר בחנות, כולל מדיניות החזרת מוצרים וביטול עסקה. במידה והמוכר לא עמד בתנאים האלה ניתן לשלוח דיספוט. כמו כן, איביי עשויה להחזיר לכם את הכסף המגיע לכם (החזר כספי כולל עלות משלוח) במידה וסיבת הגשת הדיספוט הינה מוצדקת. (לא קיבלתם את המוצר, מוצר פגום, קבלת מוצר שאינו תואם את מה שהזמנתם וכדומה).

אך על מנת לקבל את המגיע לכם מומלץ לפעול לפי השלבים הבאים:

  • תחילה יש לפנות למוכר ולנסות לפתור מולו את הבעיה.
  • יש לפנות למוכר עד אחרי הגעת המוצר או המועד שבו היה אמור להגיע ולא הגיע.
  • המוכר לא עונה לכם? הגישו את הדיספוט תוך 3 ימים לפחות מאז מועד ההגעה

מכירה פומבית - שיטת המכרזים הייחודית של איביי

שיטה ייחודית לאיביי זוהי שיטת המכרזים, בה ניתן לרכוש מוצר במכירה פומבית מידי יום (יש להיכנס אל לשונית מכרזים פומביים בעת סינון תוצאות החיפוש). כל מוצר שנכנס לזירה מתחיל עם סכום מינימלי התחלתי והזוכה המאושר הוא זה שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר. היתרון בשיטה זו טמונה בכך שהיא מאפשרת קניה במחיר שהוא זול יותר מהמחיר הכי נמוך של המוצר במכירה הרגילה המקבילה. לא תמיד זה יהיה כך ולא תמיד הפער במחיר המשמעותי אבל עדיין יש כאן את הסיכוי ליהנות ממחיר מוזל. בנוסף לכך, חשוב לדעת כי לא תמיד תצטרכו לשלם את המחיר המדויק הסופי שנקבתם אלא רק דולר אחד יותר מההצעה השניה אחריכם (אם הציעו 50 דולר, תוכלו אתם לשלם 51 ולרכוש במחיר הזה במקום הסכום שהצעתם במידה והוא היה גבוה יותר). חסרונות השיטה טמונים בזמן שצריך לעקוב אחרי המבצע ואחרי המחירים המינמליים המוצעים ולראות אם זה משתלם בכלל עבורכם להיכנס למכרז. מדובר במכירה מחייבת, כך שאם זכיתם אתם חייבים לשלם, ניתן לצאת מהמכרז רק 12 שעות לפני סגירת המכרז או לבקש מהמוכר לצאת ממנו, בתקווה שיסכים לכך.

שירות לקוחות איביי

פנייה לשירות לקוחות אייבי מתבצעת דרך האימייל. יש בחור מתוך רשימת הנושאים את הנושא הרלוונטי (תיתפתח לכם רשימת שאלות נפוצות כסיוע לפניה) ואם לא מצאתם מענה ניתן ללחוץ על כפתור שליחת האימייל ולציין את כל הפרטים. מענה יתקבל תוך 24 שעות.

www.ebay.com/help/email

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה