מחשבים ניידים מומלצים

ההמלצות באתר מתבססות על בדיקת המוצר ושקלול חוות דעת גולשים באתרי הקניות המובילים ברשת  

מחשבים ניידים מומלצים

מחשבים ניידים מומלצים - הבחירה שלנו

כפי שאנו מציינים במדריך בחירת מחשב נייד בהמשך אנו ממליצים על המחשבים של Dell, Levovo ו-Asus. אי לכך נציין כאן את סדרות המחשבים הפופולאריות של חברות האלו + דגמים נבחרים ומומלצים לפי רמת מחיר ולפי סוג שימוש, כאשר הזולים יותר מתאימים לסטודנטים "רגילים" ולשימוש ביתי ומשרדי ממוצע. היקרים יותר מתאימים יותר לשימוש לסטודנטים שעוסקים יותר בתפקידים טכנולוגיים, מעצבים וכן לכאלה שאוהבים לשחק במחשב – גיימרים.

נציג את הסדרות הפופולאריות ביותר של היצרנים לנובו, דל ו-אסוס:

מחשב נייד לסטודנטים, שימוש ביתי ומשרדי (2,000-4,000 ש"ח)

דגם: Lenovo IdeaPad S145-14 81W6008VIV 
מחיר: 2750 ש”ח, כולל מערכת הפעלה

מחשב שבהחלט יעשה את העבודה עבור סטודנט ממוצע ולשימוש ביתי ומשרדי. מעבד אמנם I3 אבל מסדרה 10 המתקדמת יותר שמספיקה בהחלט לשימושים בסיסיים+. מסך 14' קל, מגיע עם מערכת הפעלה WIN10. חסרון זה הסולל שהיא חלשה יחסית (2 תאים).

לקניה >>

דגם: Lenovo ThinkBook 13s-IML 20RR002YIV לנובו, מסך 13.3’
מחיר: 2768 ש”ח, לא כולל מערכת הפעלה

מחשב נייד עם מסך בגודל 13.3', גרסה Thinkbook היא בעצם שילוב של מחשב למטרות ביתיות למחשב שמיועד לעסקים. המחשב עם עיצוב יפה ואלגנטי ועם מעבד I5 מסדרה 10.

לקניה >>

Lenovo ThinkPad E14 20RA0016IV

דגם: Lenovo ThinkPad E14 20RA מעבד Intel i5, מסך 14"
מחיר: 3000-3500 ש"ח, עם/בלי מערכת הפעלה

ישנם מספר דגמים ל-E14 20RA עם המעבד i5 כאשר ההבדלים העיקריים קשורים לנפח הדיסק הקשיח ולגודל הזיכרון ובהתאם המחיר. 

לקניה >>

Dell Inspiron 14 5401

דגם: Dell Inspiron 14 5401, מעבד Intel i5, מסך 14”
מחיר: 3,990 כולל מערכת הפעלה

מחשב מסדרת Inspiron הפופולארית של דל, כל מחשבי דל מגיעים עם אחריות ל-3 שנים!. מגיע עם נפח אחסון גדול, מעבד i5 מסדרה 10וזיכרון מעבד מהיר.  ניתן לרכוש גם את סדרת 5491 המגיע עם מסך מגע למי שחשוב לו הטאץ'.

לקניה >>

dell vostro 5490

דגם: Dell Vostro 5490 VM-RD09-11633, מסך 14’
מחיר: 3100/3600 עם/בלי מערכת הפעלה

מחשב איכותי מהסדרה העסקית VOSTRO, מסך 14", משקל 1.49 גרם, מעבד i5 דור 10.

לקניה >>

 

דגם: Asus ZenBook "14 UX425JA-BM063T
מחיר: 3961 כולל מערכת הפעלה

לפטופ איכותי מסדרת ZenBook המוצלחת של אסוס, המחשב מתאפיין עם ביצועים טובים, קומפקטי וקל במיוחד, מסך איכותי, שקט ובטרייה טובה.

לקניה >>

מחשב נייד למהנדסים, אדריכלים, מעצבים גרפיים ועורכי וידאו

פרמטרים חשובים לבחירת מחשב המתאים למהנדסים/עיצוב גרפי ועריכת וידאו:

דגם: Dell Inspiron 5501 IN-RD33-12109
מחיר: 5,088 ש"ח

מחשב איכותי מבית DELL, המגיע עם אחריות ל-3 שנים, כולל כ. מסך NVIDIA GeForce MX330, זיכרון 16GB, נתונים המתאימים לעבודה מאומצת.

לקניה >>

דגם: Asus ROG Strix G
מחיר: 5,190

מחשב חזק מבית אסוס, במחיר לא רע בכלל ביחס לתמורה. כולל כ.מסך NVIDIA GeForce GTX1650, מסך איכותי עם קצב ריענון של 144Z המתאים גם למשחקים וגם לעבודה על תוכנות כבדות ועבודה מאומצת.

דגם: Lenovo ThinkPad P15s Gen1 20T4000BIV
מחיר: 6,500 ש"ח כולל מערכת הפעלה

מחשב עוצמתי עם כרטיס מסך איכותי NVIDIA Quadro P520

אלטרנטיבות: סדרת Thinkpad P או Ideapad 5 עם מעבדי Quadro / GeForce MX150 ומעלה.

מחשב למתכנתים / מפתחים

פרמטרים חשובים לבחירת מחשב המתאים למפתחים:

  • זיכרון RAM לעבודה חלקה, גם בסביבה עמוסה ומרובת תוכנות וחלונות דפדפן פתוחים
  • כונן SSD איכותי ומהיר להעלאה מהירה של המחשב 
  • מקלדת ועכבר נוחים לשם עבודה חלקה הכוללת הקלדה למשך זמן רב
  • מסך IPS איכותי עם רזולוציה גבוהה ותכונות המפחיתות את תחושת הכובד והעייפות מצפייה ממושכת במסך וחשיפה לאור כחול
  • סוללה טובה המחזיקה זמן רב בין ההטענות

דגמים מומלצים:

דגם: Lenovo ThinkBook 13s-IML 20RR0006IV לנובו, מסך 13.3’
מחיר: 3441 ש”ח, כולל מערכת הפעלה

מחשב נייד עם מסך בגודל 13.3', גרסה Thinkbook היא בעצם שילוב של מחשב למטרות ביתיות למחשב שמיועד לעסקים. המחשב עם עיצוב יפה ואלגנטי ועם מעבד I5 מסדרה 10 כולל זיכרון RAM 16GB. ניתן לרכוש בעלות קצת גבוהה יותר מחשב מאותה סדרה עם מעבד I7. יכול להיות חסרון עבור מפתחים שחשוב להם מסך גדול.

לקניה >>

דגם: Lenovo ThinkPad E15 20RD003JIV
מחיר: 3449 ש"ח, ללא מערכת הפעלה

מחשב מגרסת המחשבים האיכותיים של לנובו המיועדים לעסקים ולפרילנסרים, מחיר זול לצד מפרט איכותי הכולל זיכרון RAM גדול וסוללה טובה. מתאים גם למי שמחפש מסך גדול יותר – 15.6".

לקניה >>

דגם: Lenovo IdeaPad Flex 5 "14.1
מחיר: 5390 כולל מערכת הפעלה

לאלו שמחפשים איכות ונוחות יכולים ליהנות ממחשב זה הכולל מסך מגע וגם אפשרות להתקפל לטאבלט, כולל מעבד חזק I7 ואף כרטיס מסך חזק של Nvidia Geforce mx330. מחשב עם ביקורות טובות ותמורה טובה למחיר.

לקניה >>

אלטרנטיבות:

גרסת האולטרבוק של סדרת Lenovo Yoga במחיר של כ-5,600 ש"ח

Lenovo ThinkPad L13 Yoga 20R5000JIV

גרסת האולטרבוק של Dell Inspiron במחיר של כ-5,700 ש"ח

Dell Inspiron 14 5491 IN-RD33-11942

איך לבחור מחשב נייד ב-2020? חשוב לקרוא טרם הקניה!

גודל מסך – בגדול זה עניין של טעם וצורך, אם אתם אוהבים מסך גדול אז הגודל האידיאלי עבורכם יהיה 15.6. בגדול, נראה כי עבור סטודנטים שמסך גדול אינו קריטי להם הגודל האידיאלי יהיה קטן יותר באזור ה13.3-14 אינץ'. זאת מכיוון שהמחשב בגדלים האלה הוא קל יותר, כך שניתן להתנייד איתו בקלות ללימודים ולכל מקום. ישנם מסכים דקים יותר ומסכים 

סוג מסך, רזולוציה וטכנולוגיה – חשוב לא להתפשר על רזולוציה טובה של המסך, ודאו כי המסך הוא ברזולוציית (FHD (1920×1080 ובדקו את סוג פאנל המסך. פאנל TN שנחשב לבסיסי יותר, כאשר מסך עם פאנל IPS הוא איכותי ומדויק יותר ומאמץ פחות את העיניים בעת עבודה ממושכת. חשוב גם לבדוק אם המסך הוא מבריק או מט, כאשר מסך מט מונע סנוור אור, כך שניתן לעבוד איתו בצורה נוחה יותר במקומות מוארים, בחוץ תחת השמש וכו'.

מסך מגע / ultrabook – אופציה נוספת הקיימת במחשבים ניידים היא מסך מגע, ממש כמו מכשיר הסמארטפון שברשותכם. זה לא בא במקום אפשרות השימוש בעכבר, ואתם יכולים להשתמש ב-2 האפשרויות. במחשבי Ultrabook שהם דקים יותר אתם יכולים גם לשחק עם הצורה של המחשב, לקפל אותו ולהפוך אותו לטאבלט, להעמיד כשצד אחד תומך במסך וכו'. מחשבים עם אופציות אלה הם לרוב קצת יקרים יותר, אך אם אפשרות זו היא ממש נוחה לכם ומקלה עליכם את החיים אולי היא שווה את ההשקעה. חשוב רק לבדוק טרם הקנייה אם לא ידועות על בעיות כלשהן במסך המגע בדגם הספציפי של המחשב אותו אם רוצים לרכוש.

מעבד – למעבד תפקיד מרכזי במחשב הנייד, אפשר לומר שהוא "המוח" של מחשב אשר מקבל מידע מרכיבים שונים במחשב, הוא מנתח את המידע ומקשר בין כל החלקים. המעבדים הנפוצים ברשת הם של חברת אינטל ושל AMD. המעבדים של אינטל לשימוש הביתי (ישנם גרסאות יקרות ומתקדמות יותר) מתחלקים ל-3 סדרות: i3, i5, i7 כאשר לכל סדרה (או משפחה) יש מעבדים בעלי מספר שונה שהוא בעצם מהווה את הדור של המעבד כשכמובן גרסה חדשה יותר הינה מתקדמת יותר (בלינק הבא תוכלו לראות פירוט של כל הסדרות והדורות של מעבדי אינטל, כולל מספר ליבות, נימים ומידת מהירות). כך שההמלצה שלנו לסטודנטים ושימושי ביתי/משרדי היא ללכת על האמצע ולבחור במחשב עם מעבד i5 בגרסת דור 10, אשר מגיעה עם 6 ליבות ו-12 נימים, במידה ולא מצאתם משהו בתקציב שלכם אפשר להתפשר על גרסת i3 כגם כאן רצוי ללכת על גרסה מתקדמת יותר שלמעשה עשויה להיות טובה יותר מגרסאות של מעבדים ישנים יותר מגרסת i5 למשל.

זיכרון RAM – זיכרון רב זה הזיכרון זהו נפח הזיכרון של המחשב בזמן עבודה. כלל שה-RAM יותר גבוה כך המחשב יוכל לעמוד במשימות רבות ומורכבות יותר. ההמלצה היא לא להתפשר על 8GB כשזה בהחלט אמור להספיק לשימוש ביתי ולסטודנטים. יחד עם זאת, אם אתם משתמשים כבדים שנוהגים לפתוח מלא חלונות דפדפן במקביל (דפדפן גוגל כרום למשל שוקל הרבה ומעמיס על הזיכרון) וכן לבצע פעולות נוספות שמעמיסות על הזיכרון אפשר אף לשקול שדרוג של הזיכרון ל-16GB, אבל כאמור לרוב המשתמשים הממוצעים 8G RAM יספיק בהחלט.

טיפ מתנה – אם אתם מאלה שפותחים כרטיסיות דפדפן מרובות ועקב כך הזיכרון שלכם נגמר במהירות והמחשב נהיה איטי ניתן להשתמש בתוסף כרום המעולה הזה. התוסף משהה באופן אוטומטית כרטיסיות לאחר מספר דקות של אי שימוש, כך שהן לא מעמיסות על הזיכרון וניתן להפעילן חזרה בלחיצת כפתור. אגב, ניתן לבדוק את רמת הזיכרון בווינדוס על ידי לחיצה על CTRL+ALT+DELETE > מנהל המשימות > ביצועים ולראות את כמות הזיכרון במחשב ותחת לשונית תהליכים לראות מה שואב את מרבית הזיכרון)

כונן קשיח / SSD – נפח האחסון של הקבצים והמידע במחשב, אם אתם לא מורידים למחשב המון קבצים כבדים, כמו תמונות כבדות, תוכנות, וידאו, משחקים וכדומה אז כונן קשיח בנפח 256GB עשוי לספק אתכם לתקופה ארוכה. הגרסא המתקדמת של כונן אחסון במחשב היא SSD, כוננים אלה הם עם ביצועים טובים יותר וגם מסייעים בהעלאה מהירה מאוד של המחשב עם הפתיחה. כיום ה-SSD הוא נפוץ מאוד, כך שחשוב לא להתפשר ולרכוש מחשב עם כונן SSD.

כרטיס מסך – ברוב המחשבים הניידים הבסיסיים יש מאיץ גרפי ולא כרטיס מסך ייעודי, כזה מספק את צרכי הגרפיקה של המשתמש הממוצע. המאיץ המובנה בסיסי אינו מתאים למשחקים ורק אם אתם מעוניינים להריץ תוכנות גרפיקה או לשחק במשחקי מחשב יש טעם לרכוש כרטיס מסך.

מצלמת רשת / אינטרנט – חשוב מאוד ב"עידן הקורונה" והלמידה / תקשורת מרחוק כי המחשב יצויד במצלמת רשת טובה, רק חשוב לבדוק לפני אם המצלמה בדגם המבוקש היא בסדר ואין איתה בעיות מיוחדות.

סאונד – מוטב כי הסאונד במחשב יהיה איכותי, לא רק לשמיעת שירים אלא כדי לשמוע שיעורים בזום, הרצאות וכדומה. ודאו מראש כי אין בעיה מיוחדת עם הסאונד בדגם המחשב המבוקש.

עכבר ומקלדת – חשוב שהמקלדת תהיה נוחה, כשאופציה של אור במקלדת יכולה להיות מאוד יעילה בעת למידה בחדר חשוך. כמו כן חשוב לוודא כי העכבר המובנה במחשב הנייד יהיה נוח לשימוש, בייחוד אם אתם מתכוונים להשתמש בו ולא בעכבר חיצוני.

סוללה – הסוללות מורכבות ממספר תאים, וככל שהמספר גדול יותר כך היא אמורה להחזיק זמן רב יותר. אך מה שהכי חשוב לבדוק זה את כמות זמן הפעולה עליה מצהיר היצרן וכן לנסות לדלות מידע מביקורות ברשת אם אכן ההצהרה עובדת במבחן המציאות. רצוי שהסוללה תחזיק במינימום 4-5 שעות, ולסטודנטים זה לעיתים יכול להיות קריטי במקרה והמטען אינו בסביבה.

קירור, אוורור ומניעת התחממות – ודאו כי המחשב מגיע עם פתחי אוורור מספקים וקירור פנימי, זה לא נעים להשתמש במחשב שנוטה להתחמם חזק ובתוך זמן קצר.

קישוריות ובלוטות' – ודאו כי המחשב מגיע עם WIFI איכותי שלא עושה בעיות קליטה ועם בלוטות'.

משקל – כפי שצוין לעיל לרוב המשקל של המחשב הוא בהתאם לגודל המסך. יחד עם זאת יש דגמים שונים עם גודל מסך זהה במשקלים שונים. כך שאם חשוב לכם נושא המשקל ודאו מראש כמה המחשב שוקל, מחשב באזור ה-1.5 קילו הוא בהחלט מחשב קל לנשיאה שיכול להיות מעולה לסטודנטים ולהתניידות ממקום למקום.

מערכת הפעלה – בדקו אם המחשב מגיע עם או בלי מערכת הפעלה. במידה ויש לכם אפשרות להשיג מערכת הפעלה + מישהו שיוכל להתקין אותה עבורכם בחינם או במחיר מוזל משמעותית (WIN10 עולה באזור ה450-500 ש"ח) אז אולי משתלם לכם לקנות מחשב ללא מערכת הפעלה. במידה ולא – רכשו מחשב עם מ. הפעלה, ודאו כי המערכת הינה מקורית.

אופיס – כנ"ל, העלויות של האופיס הן גבוהות ולעיתים חנויות מסוימות מספקות בתשלום רישיון זמני בלבד. חשוב לוודא כי מדובר באופיס מקורי עם רישיון קבוע. כמו בסעיף הקודם, במידה ויש לכם אפשרות להשיג את האופיס + התקנה בעצמכם זוהי האופציה העדיפה ותוכלו לחסוך כמה מאות שקלים.

מחיר – כמובן שהמחיר הוא פרמטר משמעותי, ההמלצה שלנו היא להגדיר תקציב מראש ובהתאם לזה לחפש את המחפש הרלוונטי בהתאם לצרכים ולפרמטרים שאתם מחפשים. כך שהאידיאל הוא למצוא את המחשב המתאים ביותר לפרמטרים אלה כשבחלק מהרכיבים ניתן לעשות שינויים והתאמות במידת הצורך לשם עמידה בתקציב.

אחריות – רוב המחשבים מגיעים עם שנה אחריות עם אופציה לשדרוג בתוספת תשלום ל-3 שנים (מחשבים של דל מגיעים עם 3 שנות אחריות). במידה והמחשב מגיע מראש עם שנתיים או שלוש אחריות זה בונוס. ודאו עם מה כוללת האחריות, אם היא בבית הלקוח, זמן התיקון ואיפה מעבדת התיקונים נמצאת במידה ותצטרכו לגשת אליה.

בחירת מותג ודגם – ישנם יצרנים רבים ולעיתים מרוב עצים קשה לראות את היער..יחד עם זאת ישנם מספר יצרנים פופולאריים בתחום. ההמלצה שלנו היא לבחור באחד מהמותגים הבאים:  Dell אשר נחשבת לחברה מובילה בתחום זה, (Lenovo (IBM המספקת מחשבים ניידים מעולים שזוכים לביקורות חיוביות או ASUS יצרן מוצלח נוסף בתחום. הקושי השני הוא בבחירת הדגם הרלוונטי. לרוב הדגם ייבחר בהתאם לצרכים, המפרט שאליו אנו שואפים להגיע ולתקציב שהגדרנו. חשוב רק לדעת שכל חברה בד"כ מספקת מספר סדרות של דגמים השונות בתכונות, בייעוד ובמחיר. כך למשל אצל Lenovo הסדרות הנפוצות ביותר הן: Ideapad אשר נחשבת לבסיסית יותר (אך בהחלט מספקת מחשבים טובים לשימוש ביתי ולסטודנטים), גרסת ה-Thinkpad המתקדמת יותר וסדרת ה-Yoga שהיא Ultrabook. אצל Dell יש את סדרת Inspiron לשימוש ביתי, Vostro לשימוש משרדי ו-latitude המשוכללת יותר.

איפה קונים? ההמלצה היא לקנות רק במקום אמין, לא חסר סיפורים על מחשבים ניידים משומשים שנמכרו כיד ראשונה, או על מחשבים שהתקלקלו תוך זמן קצר והחנות המספקת התנערה מאחריות. לכן, חשוב לקנות את המחשב מחנות אמינה ומוכרת בתחום, עם ביקורות אמינות, שירות לקוחות זמין וסניפים שקרובים אליכם.

האם לקנות מחו"ל? ניתן לקנות מחו"ל מחשבים ניידים במחירים טובים יותר, אך יש בזה את החסרונות של זמן הגעה, ואם אין אחריות בינלאומית במקרה של תקלה אתם יכולים להיתקע. סביר להניח שלא תהיה לך בעיה מול אמזון להחליף את המחשב אך הסיכון הוא זמן השילוח וקבלת המחשב החדש.

מבצעים – ניתן לעקוב אחרי מבצעים בחנויות השונות, כשלרוב הרשתות הגדולות כמו KSP ו-Ivory מספקות מבצעים במועדים שונים. הבלאק פריידי הוא זמן טוב לקנות מחשבים אך הם נחטפים מהר לכן חשוב לבחור מראש את המחשב שאתם רוצים לקנות ולבצע את הרכישה עם כניסת תוקף המבצע. כמו כן, ניתן להשיג הנחה דרך מועדוני הטבות שונות, כמו למשל הסתדרות המורים דרכה ניתן לרכוש מחשבים ניידים במחירים מוזלים ועם אחריות ארוכת טווח.

לסיכום – ההמלצה שלנו היא להגדיר ראשית את הצרכים שלכם, מה המטרות ומה התקציב. אנו לא ממליצים להתפשר לגמרי וללכת על הפשוט ביותר, בכל זאת מדובר במוצר שאמור לשרת אתכם כמה שנים טובות והשימוש שלו הוא חשוב, בייחוד אם אתם סטודנטים שחייבים אותו ללימודים.

שאלות ותשובות

כדי לבחור במחשב נייד חשוב להגדיר מראש את התקציב והצרכים המדויקים שלכם. לאחר מכן יש לבחון איזה מחשב נייד עונה בצורה הכי טובה על הצרכים שלכם ולבדוק בקפידה רכיבים במחשב כמו סוג וגודל מסך, סוללה, סוג ומהירות מעבד, זיכרון RAM, סוג כונן קשיח ואלמנטים נוספים המפורטים במאמר זה.

חשוב שהמחשב יהיה עם מעבד איכותי, זיכרון פנימי טוב החל מ-8 ג'יגה בייבט, קלות לנשיאה, סוללה טובה, מצלמת רשת לשם שיעורים מקוונים בזום ועוד מספר פרמטרים המפורטים במאמר זה.

מחשב חזק יחסית אשר יכול לעמוד בעומס השימוש בתוכנות השונות, המשמעות – מעבד טוב, זיכרון גבוה (לפחות 16 ג'יגה בייט) וכן כרטיס מסך איכותי.

מחשב עם זיכרון RAM גבוה, כרטיס מסך מעולה, מסך איכותי עם קצב ריענון גבוה ופנאל IPS, מקלדת ועכבר נוחים.

מחשב עם זיכרון RAM גבוה, כונן SSD איכותי להעלאה מהירה של המחשב ומסך איכותי.

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה