המוצר שהזמנתם מאתר הקניות מחו"ל לא הגיע אליכם? קיבלתם מוצר פגום? המוצר שקיבלתם אינו תואם כלל את המוצר שקיבלתם? במקרים כאלה, כל אתרי הקניות הגדולים באינטרנט מספקים לכם הגנת צרכן ומאפשרים לכם להגיש דיספוט – תלונה / מחלוקת בנוגע להזמנה ובמידה והטענה שלכם מוצדקת את תקבלו את כספכם חזרה.
לצערנו, ייתכנו מקרים כאלו וכשזה קורה חשוב להכיר את הנוהל ולהגיש את הבקשה בזמן. במקרים כאלה האתרים לרוב באים לקראת הצרכן, גם כי הם רוצים לשמור על רמת שירות גבוהה וגם כי הם רוצים על רמת ספקים גבוהה ובמידה ויש בעיות מצד הספק הוא עלול לקבל השעיה מהאתר.
אז כיצד מגישים את הדיספוט? נלמד איך עושים זאת בצורה פשוטה בכל אחד מאתרי הקניות הגדולים ברשת – אלי אקספרס, אמזון ואיביי.
הערות לפני הגשת הבקשה: מומלץ לפנות למוכר טרם הגשת הבקשה ולהמתין 2 ימי עסקים לתגובתו. יש להגיש את הבקשה במקרים: המוצר פגום, לא הגיע ליעד, לא תואם את המוצר שהוזמן, שילמתם מעבר למה שהייתים צריכים. כמו כן, במקרה של אי שליחה יש להגיש אם המוצר לא שולח 3 ימים אחרי ההזמנה וכן במקרה של אי הגעה ליעד לאחר 30 יום. יש להגיש את הבקשה תוך 90 יום מתאריך היעד של קבלת המוצר.
גם כאן ההמלצה היא לנסות ולפתור את העניין מול המוכר תחילה על ידי פניה אליו והסבר אודות הבעיה. כמו כן, במידה והמוצר לא הגיע מומלץ לשלוח את הבקשה תוך 3 ימים מאז מועד ההגעה.
אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.
באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.