מדריך קניה באלי אקספרס

המדריך הבא נועד לכל משתמש באלי אקספרס, בין אם אתם משתמשים חדשים או קיימים והוא נועד לספק לכם את כל המידע אודות האתר המצליח לשם ביצוע קניה חכמה וניצול מיטבי של זירת המסחר המצליחה. אז קדימה, בואו נקפוץ למים, צעד אחר צעד!

אודות עלי אקספרס

עלי אקספרס, ענק הקניות האינטרנטי הסיני אשר הוקם בשנת 2010 החל אט אט לצבור את דרכו אל מחוץ לגבולות סין וכיום הוא נחשב לאחד מאתרי הסחר המובילים בעולם לצד ענקיות כמו אמזון ואיביי. באתר ניתן לרכוש הכל מהכל – אביזרים לרכב, ביגוד, כלים לבית ולגינה, מוצרי חשמל ועוד. היתרון של האתר, כמו של אתרים וספקים סינים נוספים הוא העלות הנמוכה של המוצרים, אשר חלקם נמכרים במחיר "מצחיק" לצרכן הישראלי, אשר יכול להזמין סל קניות דרך האתר ולחסוך כסף רב לעומת קניית סל קניות דומה בישראל.

הרשמה לאתר

פתיחת חשבון באלי אקספרס

בשלב הראשון עלינו להיכנס אל האתר של אלי אקספרס הנמצא בכתובת – aliexpress.com. מדובר בהרשמה ללא תשלום באמצעות כתובת המייל שלכם עם פרטי בסיס של שם פרטי ומשפחה, סיסמא וכן אישור תנאי השימוש באתר. לאחר ההרשמה ניתן יהיה להתחבר שוב לאתר דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק ו-VK הרשת החברתית של רוסיה ומדינות מזרח אירופה.ניתן להתחבר לאלי אקספרס דרך אפליקציה ייעודית בנייד (באנדרואיד ו-IOS).

הגדרת השפה בה נשתמש באתר

כעת נגדיר שפה – ניתן לבחור כל שפה שהיא, כשאופציית ברירת המחדל היא השפה האנגלית. לחיצה על כפתור השפה תפתח לנו רשימה שפות ונוכל לבחור בשפה העברית במידה ואנו מעוניינים בכך. חשוב להבין כי אין באמת גרסה עברית לאלי אקספרס כך שמדובר בתרגום מכונה, אשר מסייע בהבנה בסיסית של המידע והמוצרים באתר, אך אין מדובר בתרגום מלא וייתכן שיפלו בתרגום טעויות שעלולות להטעות אתכם, כך שחשוב להבין היטב את הכתוב.

בחירת מדינה לשליחה וסוג מטבע

כעת נבחר את המדינה אליה אנו רוצים לשלוח את המוצרים ולבחור ישראל וכן נגיד מטבע למטבעי הישראלי – ILS. ניתן גם לבחור מטבע אחר בהתאם לשער החליפין לשם הוזלת עלות הקניה. ישנם אפליקציות שמחשבות שער חליפין נוכחי ולראות האם כדאי לשנות לשער חליפין אחר, למשל לפאונד הבריטי.

הוספת כתובת למשלוח

כעת נמלא את פרטי הכתובת שלנו למשלוח כולל פרטי שם, טלפון נייד הכולל את קידמות המדינה (+972) וכן את הכתובת למשלוח באותיות לועזיות בלבד (ניתן להוסיף כתובות נוספות לשימוש בעת הצורך, כמו כתובת עבודה, בן/ת זוג וכו').

פרופיל האישי

אחרי שנרשמנו והגדרנו את ההגדרות הבסיסיות נוכל לתת מבט בפרופיל האישי שלנו, לראות מה הוא כולל ולהשתמש במידע ובכלים הקיימים עת יעלה הצורך. לדוגמא: קופונים, ניהול פרטים אישיים, ניזול הזמנות, רשימת משאלות ועוד.

חיפוש מוצרים באלי אקספרס

חיפוש מוצרים באלי אקספרס – איך עושים זאת?

חיפוש כללי

החיפוש הכללי והבסיסי של אלי אקספרס נמצא בתיבת החיפוש הממוקמת בתפריט הראשי של האתר. נוכל לרשום כל מוצר שאנו רוצים ואלי תציע לנו השלמות אוטומטיות המסייעות בחיפוש. לאחר החיפוש יוצעו לכם אף קטגוריות שונות התואמות את החיפוש שיוכלו גם לכוון אתכם בצורה מדויקת יותר אל המוצר המבוקש וכן מוצרים נוספים מהתחום.

חיפוש לפי קטגוריות

במקום להשתמש בתיבת החיפוש, ניתן מלכתחילה ללכת אל קטגוריות החיפוש שבתפריט הצד ולהגיע אל המוצר הרלוונטי מתוך התחום הרלוונטי. ההיררכיה באתר היא מאוד מסודר כך שניתן להגיע בנקל אל מוצרים רלוונטיים דרך נתיב הקטגוריות.

סינון ומיון מוצרים

לאחר החיפוש וקבלת התוצאות ניתן לסנן אותם בצורה נוחה יותר כך שנקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורנו. סינונים ומיונים אלה כוללים בין היתר: מחיר וטווח מחיר, תאריך העלאת המוצר לאתר, כמות הזמנות המוצר ע"י משתמשי האתר, מדינה שולחת, דירוג המוצר, אפרויות משלוח (אקספרס, חינמי וכו').

המלצות לחיפוש יעיל וחכם באתר

במרבית מן המקרים אנו יודעים מהו המוצר אותו אנו מחפשים והכניסה לאתר היא רק לשם הקניה. אך במידה ואינינו יודעים באיזה מוצר לבחור ניתן לבצע מספר פעולות ובדיקות שייסייעו לנו בקנייה חכמה ורלוונטית של המוצר:

ביצוע סינונים ומיונים

ניתן לסנן חוות דעת של גולשים על המוצר החל מדירוג 4 כוכבים (כמובן במוצרים שיש להם מספיק ביקורות – על כל מקרה מומלץ לרכוש מוצר עם כמות נכבדת של ביקורות). בחירה זו עשויה לחסוך מאיתנו מוצרים שאמינותם ואיכותם עומדת בספק עקב הביקורות השליליות וכך נוכל לבצע בחירה בין מוצרים שמדורגים גבוה.

מחיר - לא תמיד הזול הכי משתלם

במקרים רבים אנו פונים לבצע קניה מאלי אקספרס עקב המחיר הנוח ולכן אין ספק שזהו אחד השיקולים. אך כלל ידוע הוא שמחיר זול הוא לא תמיד האופציה הטובה ביותר והוא עלול לעלות ביוקר. לכן יש לבצע שקלול של מחיר לצד פרמטרים של כמות ביקורות ודירוג מוצר.

מאפייני המוצר

המוצרים באתר כוללים מידע מפורט ובסיסי, כגון: סוג החומר של המוצר, מידות אורך, גובה, רוחב ועוד. במוצרים מסוימים הפרמטרים האלו עלולים להיות קריטיים ולכן יש לבדוק מראש את המידות הרלוונטיות לנו (אם זה בגד גוף, התאמה של מידת מוצר פיזי למקום אליו הוא מיועד בבית וכדומה). לא הייתם רוצים להמתין בציפיה למוצר ואז כשהוא מגיע לגלות שהוא לא במידה המתאימה.

תיאור המוצר

בנוסף למאיפייני המוצר ניתן לקבל פירוט טקסטואלי וכן מדיה אודות המוצר, אם זה תמונות מזויות שונות, סרטונים המציגים את המוצר ואופן הפעולה וכל מיני פרטים שעשויים לספק לכם תמונה רחבה יותר אודות המוצר וכך לראות אם הוא רלוונטי עבורכם.

חיפוש מוצרים מבוקשים ודילים לוהטים

המוצרים הנמכרים ביותר – מתייחס למוצרים הנמכרים ביותר בשבוע האחרון, ניתן לצפות במוצרים אלה בצורה נוחה לפי קטגוריות תחומים.
sale.aliexpress.com/bestselling

המוצרים החמים ביותר – מוצרים לוהטים לעונה, או לתקופה מסוימת, קצרת מועד (למשל יום חג או השקת מוצר חדש) או ארוכה יותר. אזור זה כולל גם הצגת מוצרים זולים במחיר של עד 10$.
sale.aliexpress.com/hot-products

Flash deals מוצרים במחירים המשתלמים ביותר במהלך החודש האחרון. כאן לא מדובר במוצרים כלליים, אלא מוצרים בהתאמה אישית לסוגי המוצר שחיפשתם באתר.
flashdeals.aliexpress.com

Brand Zone – אזור ספציפי המיועד למותגים, כך שניתן לחפש כאן מוצרי מותגים בצורה נוחה, לפי קטגוריות, מוצרים שנכנסו זה עתה לאתר וכדומה.
brandzone.aliexpress.com

גאדג'טים – אזור שמיועד לחובבי הגאדג'טים שביניכם. כאן תמצאו בשפע מוצרים ייחודיים וחדשניים.
 techdiscovery.aliexpress.com

בחירת מוכר / ספק

  • כמות פידבקים של גולשים על הספק (Feedback Level). נתון חשוב, מומלץ לרכוש מוצר מספק שיש לו כמות נכבדת של ביקורות ולא מספר ביקורות בודדות (שגם הם ייתכן ואינן אמינות, אלא של מכרים של הספק).
  • ציון פידבקים חיוביים (Feedback Score). נתון חשוב עוד יותר, כאן אנו מדברים נטו על חוות דעת הגולשים, במקרה הזה מוטב לבחור בטופ ולא כדאי להתפשר על ציון כללי הנמוך מ-95%.
  • פירוט נתוני הפידבק – כדי לקבל מידע נרחב יותר אודות הפידבקים ניתן היכנס לפרטי המוכר ולראות את ציוני הפידבק ובאלו פרמטרים הוא מצטיין ובאילו פחות (אם זה דיוק של המוצר שסופק לעומת התיאור, משלוח, תגובתיות של המוכר וכדומה). ניתן גם ליצור קשר לשם בדיקה עם המוכר כדי לראות את התגובתיות שלו ואם הוא רציני.
  • תקופת פעילות באתר – משתמש ותיק יותר נתפס כאמין יותר ולא כאחד שבא לעשות קופה/לעשות ניסיון וללכת לכן ספקים כאלה זוכים לציון גבוה יותר.

נתון נוסף שאפשר להסתכל עליו הוא תווית הרייטינג של המוצר אשר משתנה בהתאם לדרגה של המוכר – מדליה, יהלום, כתר (בסדר עולה) כל דרגה זוכה לדירוג של 1-5. כאשר 5 כתרים מעידה על המעמד הגבוה ביותר של המוכר. עם מוכר כזה סביר להניח שתיהנו מחוויית קניה מעולה.

בחירה ורכישה מותר דרך מותג

לא רק מוכרים פרטיים מנצלים את הפלטפורמה של אלי אקספרס, אלא גם מותגים אשר להם יש עמוד ייעודי משלהם באתר. לעיתים הקניה דרך המותג עצמו עשויה להיות משתלמת, אפשר לבצע השוואת מחירים בין מוצר זה למוצרים אחרים, ולעשות שקלול ולראות מה משתלם יותר. אם זה ברמת המחרי, משלוח, אמינות (גם למותגים יש תו אמינות ודירוג – Top Brand מעיד על מותג מוביל ואמין יותר) ולהחליט מהי האופציה המועדפות עבורנו.

זהירות מחיקויים! למדו על ההבדלים בין חיקוי למקור

לצערנו יש מוכרים אשר מנצלים את הפלטפורמות האינטרנטיות כדי לרוכב על שמם של מותגים ולהציע מוצרים דומים תחת שם דומה. על מנת להימנע מ"נפילה בפח" יש לוודא כי המוכר נושא תו מחויבות למקוריות  Genuine Guaranteed (תו עם האות G על גבי רקע לבן). תו זה מצביע על כך כי הוא נתפס כאמין ע"י אלי אקספרס וכי הוא מפוקח. כמו כן יש לראות אם מצויים במוצר ביטויים שמעידים על אמינות כמו מקורי (Original או Authentic), מונח בו מותר להשתמש רק במוצרים מקוריים בלבד. שימו לב גם להטעייה בשמות, לדוגמא ייתכן שלמותג Nike יהיה מתחזה בשם Nikke וכדומה.

מיסים

פרמטר חשוב הו המיסים ויש לקחת אותו מראש במסגרת חישוב עלות  סך הקניה. רכישת מוצר מעל 75$ מחייבת מע"מ (יתכן גם תשלום מס קניה בהתאם לסוג המוצר) וכן יש לשל מכס בקניות מעל 500$.

משלוח - עלות, אופן משלוח ומועדי אספקה

עלות סופית

יש לחשב היטב ולראות מה העלות הכוללת של המוצר, כולל מיסים, משלוח ותוספות נלוות.

אמצעי המשלוח

צריך לראות מהן אופצית המשלוח המוצעות לנו במסגרת רכישת המוצר הספציפי, אם זה באמצעות דואר רגיל, דרך חברת שילוח (אותה יש לבדוק מבחינת אמינות) או דרך משלוח EMS מהיר הכולל תוספת תשלום.

זמן אספקה

פרמטר חשוב לרובנו, לא היינו רוצים לחכות חודשים עד שנראה את המוצר. לכן יש לקרוא בבירור את טווח זמני המשלוח, וכן לראות אם ישנה אופציה למשלוח מהיר (שתהיה יקרה יותר) ולראות אם היא משתלמת כספית עבורנו. כמו כן, לשם בדיקה ושקט נפשי כי המוצר אכן עושה את דרכו אליכם יש לקבל את מספר מעקב המשלוח דרך המוכר (ייתכן כי יקח מספר ימים עד שסטטוס ההזמנה יתעדכן). על כל מקרה, מומלץ לוודא את תקינות מספר המעקב וכי הוא אכן עושה את דרכו אליכם.

פתיחת דיספוט (מחלוקת מול המוכר) והגנת הצרכן

פתיחת דיספוט באלי אקספרס (לרוב במקרים של אי הגעת המוצר זמן רב אחרי מועד ההגעה המקורי, מוצר פגום מסיבות אחרות הקשורות להזמנה) מתבצעת באופן הבא:

כניסה לפרופיל האישי > ההזמנות שלי > צפיה בהזמנה הרלוונטית > פתיחת תלונה (דיספוט) > סימון סיבת הדיספוט על הזמנה שלא הגיעה > גובה החזר מבוקש (החזר כספי מלא במידה והמוצר לא הגיע) > פירוט סיבת התלונה (כשישנה אופציה להוסיף קבצים/תמונה/וידאו > שלחו את הטופס.

לאחר השליחה תוכלו לראות בדף ההזמנה את פרטי התלונה והסטטוס. כשניתן לשנות/לעדכן פרטים ולבטל את התלונה בכל שלב לאחר הגשתה.

חשוב לדעת:

במידה וישנה בעיה עם המוצר (לדוגמא: לא קיבלתם את המוצר שהזמנתם/מוצר פגום), יש לפתוח את בקשת הדיספוט תוך 15 יום מהרגע שקיבלתם את המוצר.

  • ישנו פרק זמן הגנה של 60 יום מאז שליחת המוצר כדי להגיש תלונה, אי הגשה תיחשב נחשב כמוצר שהתקבל על ידי הרוכש באופן אוטומטי והכסף יועבר למוכר ולא תוכלו לפתוח יותר דיספוט.
  • הגישו את הבקשה בזמן – מוקצב לכם פרק זמן של 60 יום מרגע ביצוע משלוח המוצר כדי להגיש את הדיספוט. במידה ולא הגשתם את התלונה המערכת תאשר באופן אוטומטי את קבלת המוצר והכסף יועבר למוכר ללא אפשרות הגשת דיספוט או ערעור.
  • ניתן לנסות ולפנות ישר למוכר בטרם הגשת הדיספוט. לעיתים ייתכן שתיפלו על מוכר אדיב שיהיה קשוב לטענותיכם ויציע לכם פתרון שיהיה מקובל עליכם, כך שלא תצטרכו התערבות של אלי אקספרס (למוכרים חשוב שתהיו מרוצים, חוות דעת גרועה עלולה לפגוע באמינות המוכר וכך גם בכמות הלקוחות והמכירות). כמו כן, במידה ולא הגשתם את הדיספוט בפרק הזמן שהוקצב אליכם אתם יכולים לנסות את מזלם בפניה למוכר.

קנייה וביצוע תשלום

לאחר שבחרנו מוצר (תוך סימון צבע וגודל במידה וזה רלוונטי) יש ללחוץ על כפתור "קנה עכשיו" – Buy Now ולעבור אל סל הקניות. נבחר בכמות היחידות מהמוצר ונבצע רכישה. כעת נעבור למסך התשלום או למילוי פרטים אישיים במידה וטרם מילאתם אותם עת פתחתם חשבון. יש מלא פרטים מדויקים ונכונים באנגלית, כולל כתובת למשלוח.

אפשרויות התשלום באתר:

  • כ. אשראי בינלאומי
  • פייפל-Paypal
  • כ. אשראי נטען של בנק הדואר או של Payoneer
  • העברה בנקאית (מעל 20 דולר)
  • Western Union (מעל 20 דולר)

חשוב לבחור בדרך הנוחה והבטוחה עבורכם.

מעקב משלוחים והזמנות

מעקב וניהול הזמנות

מתבצע תחת "ההזמנות שלי" בפרופיל המשתמש. באזור זה נקבל את כל המידע הרלוונטי אודות ההזמנה והסטטוס שלה:

המתנה לתשלום – המוצר התקבל במערכת ומטופל ע"י אליאקספרס, היא מבצעת את הסליקה עצמה ומקבלת את התשלום.

המתנה למשלוח – התקדמנו! כעת הזמנתכם עבר מהמערכת אל המוכר והיא ממתינה לתשובתו.

המתנה להגעה – המוכר קיבל את ההזמנה, טיפל בה והוציא את המשלוח אליכם.

סכסוכים – הגשת תלונה. כאמור, רלוונטי במקרים בהם יש בעיה עם המוצר/ מוצר לא הגיע.

מעקב משלוחים

ניכנס לאזור ההזמנות שלי – My Orders ונבחר באופציה של מעקב הזמנה ולבחור את המוצר הרלוונטי. כאן נקבל את כל הפרטים אודות סטטוס המשלוח. כמו כן, נוכל להיעזר בקוד המעקב שקיבלנו מהמוכר (יש לוודא שאכן הוא נשלח אלינו ולבקשו מהמוכר במידה והוא לא עשה זאת). מדובר בקוד בינלאומי המורכב מ-13 ספרות שניתן להזינו באתרי מעקב משלוחים, כגון:

גם כאן ניכנס למעקב ההזמנה ונקבל את פרטי המשלוח והסטטוס שלו. הדבר החשוב הוא לקבל את קוד מעקב המשלוח המורכב מקוד בינלאומי בעל 13 ספרות אותו נוכל להזין באתרי מעקב משלוחים בינלאומיים לשם בדיקת הסטטוס:

מעקב משלוחים של דואר ישראל – (כולל שירות EMS, את הקוד ניתן להזין גם באתר EMS)

www.17track.net

global.cainiao.com

שירות לקוחות אלי אקספרס

פנייה אל מרכז השירות

כתובת מרכז שירות לקוחות: aliexpress.com/buyercenter

הפניה היא פשוטה, יש לבחור קודם בנושא הרלוונטי ואז להתחיל צ'אט עם נציג הפעיל 24/7 (יש להמתין בסובלנות למענה של הנציג).

יצירת קשר במייל

פניה אפשרית רק בנושאים כספיים.

טלפון

לא ניתן ליצור קשר טלפוני עם אלי אקספרס.

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה