הזמנת פירות וירקות באינטרנט

היום על מנת לקנות פירות וירקות אין צורך ללכת פיזית לשוק, או לרשת המזון. עולם הקניות המקוון המצליח עשה את דרכו גם אל תחום הפירות והירקות. בנוסף לענקי הקמעונאות בארץ (רמי לוי, שופרסל ועוד) אשר מספקים לצד מגוון מוצרי צריכה גם פירות וירקות, קמו להם משווקיים פרטיים נוספים, חלקם משקים עצמאיים אשר הפכו את הפלטפורמה האינטרנטית כדי לבצע שיווק עצמי וישיר מהמשק אל הצרכן.

כך יוצא שכל הצדדים מרוויחים – בעל המשק שמוכר ישירות לצרכן ללא עמלות לספק המשנה וגם הצרכן שנהנה מאיכות גבוהה של פירות וירקות אשר נבחרים בקפידה טרם המשלוח לצד אספקה מהירה.

הזמנת פירות וירקות

7 טיפים טרם הזמנת פירות וירקות באינטרנט:

הדבר הראשון הוא כמובן לבדוק האם מתבצעים משלוחים לעיר/אזור שלכם, חלק מהספקים הקטנים מבצעים משלוחים רק לאזורים ספציפיים. כמו כן חשוב לבדוק את הדברים הבאים:

  1. וודאו אם יש סף הזמנה מינימלי – במידה ואתם מעוניינים לקנות כמות גדולה שחורגת מהמינימום המוצע אז אין בעיה. אך אם יש סכום מינימלי חשוב שתדעו מראש מהו שלא תטרחו סתם בהכנת ההזמנה.
  2. זמני ותנאי משלוח – ודאו מהם תנאי המשלוח וכן תוך כמה זמן הוא מגיע. אם הוא מגיע באותו היום. לרוב יש שעה מסוימת שלאחריה כבר לא ניתן לקבל את האספקה באותו היום. כמו כן ודאו עלויות משלוח, במידה וישנם.
  3.  איכות הפירות והירקות – אולי הפרמטר החשוב ביותר, הזמנה משירותים מקוונים, בייחוד בספקים שמתמחים נטו באספקת פירות וירקות, צריכה להיות בסטנדרטים גבוהים של איכות. במידה והאיכות בינונית ומטה – מוטב להתנסות בשירות אחר או לנסות ולהעיר על כך לספק בתקווה שתקבלו בפעם הבאה סחורה טובה יותר.
  4. מחיר –  לרוב מחיר הפירות והירקות הינו מחיר מוערך, המחיר הסופי נקבע ע"פ שקילת המוצרים.
  5. מדיניות החזרים – יש לבדוק מראש מהו נוהל ההחזרים של הספק – אם יש נוהל כזה, באיזה אופן הוא פועל ומה גובה ההחזר.
  6. מוצרים אורגניים – אלו מכם אשר מקפידים על אכילת מוצרים אורגניים מוטב כי תוודאו מול הספק אם הוא אכן לא משתמש בחומרים כימיים שונים.
  7. חוות דעת – בנוסף למידע בכתבה זו מומלץ לקבל חוות דעת על השירות מלקוחות קודמים, אם זה דרך עמוד הפייסבוק של השיות, ביקורות בגוגל לעסק, איזי וכדומה.

שירותים מובילים - יתרונות וחסרונות

Yellow

שירות שהוקם לפני כשנתיים, אספקת פירות וירקות בסניפים בהזמנה מראש, בשיתוף פעולה עם "המושבניק".

יתרונות: חווית משתמש טובה – ממשק נוח לשימוש וניתן להזמין בכל יום עד השעה 20:00 בערב וההזמנה תמתין לכם בסניף שבחרתם למחרת היום.

חסרונות: השירות אינו כולל משלוח בשלב הזה, כך שתצטרכו לגשת בעצמם לסניף, מה שמפחית מהיתרון של הזמנה פירות וירקות עד הבית. בנוסף לזה רף ההזמנה המינימלי עומד על סכום של 80 ש"ח.

Yellow

עדכון – החל מ-1.4.2020 הופסקה פעילות רכישה והזמנת פירות וירקות דרך Yellow עד להודעה חדשה

שוקבוק

שירות אשר הוקם ע"י שיתוף פעולה בין מספר חקלאים מכל רחבי הארץ. אספקת מזון טרי היישר מהשדה, כולל משלוח עד הבית לכל רחבי הארץ.

יתרונות: השירות כולל אחריות ואף ניתן לבטל את ההזמנה עד 3 שעות טרם הגעת המשלוח אליכם. שירות משלוחים בפריסה ארצית.

חסרונות: לחובבי האורגני – מצוין כי נעשה שימוש בחומרי הדברה, אך יש מאמץ למזער את השימוש בהם. ניתן לקרוא על כך באופן נרחב באתר החברה.

שוקבוק

שוקיט

שוקיט הוא מעין סטראטאפ תל אביבי, המספק שירות משלוחי פירות וירקות לתושבי העיר אשר בעקבות ההצלחה התרחב גם לפעילות משלוחים עבור עסקים בחו"ל במסגרת חברת בת בשם "Bond".

יתרונות: שירות מהיר, אספקה תוך שעות בודד כולל משלוח חינם. שירות לקוחות בזמינות של 24/7.

חסרונות: שירות אזורי – עבור תושבי ת"א בלבד בשלב הזה (תפוצה נרחבת בעיר במגוון סניפים).

שוקיט

מושבניק

השירות של "אבי המושבניק", אספקת פירות וירקות טריים ממושב מצליח ומגידולים חקלאיים במושבים ברחבי הארץ המשתפים פעולה עם השירות.

יתרונות: אספקה מהירה, משלוח באותו היום בהזמנה, כל עוד ההזמנה בוצעה עד השעה 11:00.

חסרונות: לחובבי המזון האורגני – שימוש בחומרי הדברה (תחת פיקוח), הזמנה מינימלית יחסית גבוה לשאר מספקי השירות ותעמוד על 150 ש"ח להזמנה.

מושבניק

עלה הביתה

שירות של בעלי עסקים וחקלאים שחברו יחד להקמת העסק.

יתרונות: אתר נוח לשימוש לפי קטגוריות ואף לפי יתרונות תזונתיים של כל ירק/פרי.

חסרונות: תפוצה מוגבלת – בשלב הזה המשלוחים מגיעים לאזור המרכז והשרון. שימוש בחומרי הדברה (תחת פיקוח) תוספת 25 ש"ח למשלוח.

עלה הביתה

נוי השדה

העסק בניהולה של נוי הדס, בת למשפחת חקלאים, מספק פירות וירקות טריים לקניה אונליין.

יתרונות: אספקה מהירה, משלוח מהיום להיום

חסרונות: שימוש בחומרי הדברה (בפיקוח), מחירים ירקים יחסית

נוי השדה

כרמלה

עסק פיזי ותיק שהחל בדוכן בשוק הכרמל בתל אביב וכיום מספק שירות משלוחי פירות וירקות טריים אונליין.

יתרונות: השירות פעיל גם בימי שישי, שירות כולל מוצרי צריכה נוספית מלבד פירות וירקות.

חסרונות:  משלוח במחיר קבוע של 24 ₪. תפוצה מוגבלת לאזור המרכז והשרון. תוספת משלוח של 24 ש"ח.

כרמלה

Rexail

שירות זה הוא בשיתוף פעולה עם חקלאים וירקניות אזוריות ברחבי הארץ. השירות בעצם מספק את הפלטפורמה הדיגיטלית ובעת ההזמנה של הצרכן הוא בעצם מקבל את ההזמנה דרך החנות/ספק הקרוב אליו. השירות הוקם על ידי החברה קומעונאי און-ליין בע"מ הממוקמת ברחובות.

יתרונות: מלאי רחב של ספקים הניתנים לבחירה עצמית בהתאם למרחק/העדפה אישית. משלוח לעיתים בחינם ולעיתים מהיום להיום (תלוי במרחק).

חסרונות: מדובר בפלטפורמה בלבד ולא נותן השירות, נותני השירות הם רבים, וצריך לקוות שההזמנה שביצעתם היא דרך חנות אמינה שמספקת מזון טרי ואיכותי.

טבלה השוואתית - הזמנת פירות וירקות אונליין

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה