בלנדרים להכנת שייקים - השייקרים הכי טובים 2020

ההמלצות באתר מתבססות על בדיקת המוצר ושקלול חוות דעת גולשים באתרי הקניות המובילים ברשת  

טרם רכישת בלנדר שייקר מוטב לבחון את הפרמטרים הבאים:

בלנדר רגיל או מוט?

שאלה ראשונה שנשאלת היא האם אנחנו רוצים בלנדר עם מיכל רחב או בלנדר מוט צר וקטן יותר. נעמוד על ההבדלים בין השניים:

בלנדר רגיל – מגיע במגוון גדלים, כולל נפחים גדולים במיוחד, כמו גם לפעולה בעוצמות גבוהות. תכונות אלו הופכות בלנדרים מסוימים לרב שימושיים (כתישת קרח, קיצוץ וריסוק ועוד) כשמעבד מזון שהוא קרוב משפחה של הבלנדר כולל גם תכונות נוספות לעיבוד מזון כמו פומפיה, מקציף וכדומה.

בלנדר שייקר  – כפי ששמו מעיד עליו, השייקר נועד להכנת שייקים. מדובר בבלנדר עם מיכל צר יותר והפוך (בניגוד לבלנדר הרגיל המכסה שלו אשר כולל את סכיני החיתוך מתחבר לבסיס המיכל בעת הפעולה) אשר מותאם ספציפית לפעולות ברמה קלה-בינונית. ישנם גם בלנדר שייקים אישיים, אשר מגיעים בנפח קטן במיוחד של פחות מליטר. מתאימים בעיקר לאלה שמחפשים בלנדר נטו לשייקים ולצריכה עצמית בלבד.

בלנדר מוט – מתאפיין במימדים קטנים יותר, כמו גם לעוצמות נמוכות יותר. תכונות אלה מצמצמות את הייעוד של המוצר ולכן הוא מותאם לפעולות קטנות וקלות יותר לביצוע.

אם כך, ניתן לומר שאם אתם רוצים להפיק מהבלנדר את המיטב ולעשות בו מגוון שימושים (ולא רק לשייק פירות) אז מוטב לרכוש בלנדר סטנדרטי איכותי ועם נפח גדול יותר. אם אתם יודעים מראש שהשימוש שלכם בו הוא נטו להכנת שייקים של פירות הבלנדר שייק יכול להיות פתרון מעולה עבורכם.

כתישת קרח

מרכיב מרכזי בשייק פירות טעים ומרענן בקיץ (ובכלל) הוא קרח! הקרח הופך את השייק לסמיך וצונן בשילוב הפירות הקפואים. אי לכך אם המטרה שלכם היא הכנת שייקים אל תתפשרו על בלנדר הכולל אלמנט של כתישת קרח מה שיאפשר כתישה יעילה יותר של הקרח. 

גודל, נפח ומשקל

הבלנדרים מגיעים במגוון גדלים ובמשקלים שונים. במידה והמטרה שלכם היא נטו הכנת שייקים – בלנדר שייק הוא האידיאל עבורכם, מומלץ בלנדר שייק קל משקל (לרוב הם קלים), עם מיכל פלסטיק איכותי כך שההכנה תהיה נוחה וזריזה, כמו גם האחסון. בלנדרים סטנדרטיים הם לרוב רחבים יותר וכבדים יותר (תלוי בנפח ואם המיכל עשוי פלסטיק או זכוכית) ולכן יש לבדוק מראש אם אתם מסתדרים עם המשקל, אין טעם לקנות מכשיר מאסיבי שתופס מקום רב ומפריע לנוחות השימוש (ובמקרים רבים גם יקר יותר) כשהמטרה היא נטו הכנת שייקים. כמו כן, יש לקחת בחשבון את נפח המיכל בהתאם למטרות השימוש. להכנת שייקים 1 ליטר יכול לסגור פינה, אלא אם כן אתם מספר אנשים שצורכים שייק בו זמנית.

מיכל פלסטיק או זכוכית?

רוב מיכל הבלנדרים עשויים מיכלי פלסטיק או זכוכית נירוסטה. למיכל הפלסטיק יש את היתרון של הקלות, אך מבחינת העמידות הוא נופל לעומת מיכל הזכוכית. יחד עם זאת, מיכל פלסטיק איכותי יעשה בהחלט את העבודה ויכול להחזיק בשימוש לכמה שנים טובות. מיכל הזכוכית, מעבר לעמידות שלו גם לא סופג ריחות, אך הוא כבד יותר וזה פוגם בנוחות השימוש. להכנת שייקים ההמלצה היא שימוש בפלסטיק איכותי בבלנדר עם זכוכית שהוא קל יחסית לשימוש וניקוי.

הספק

ההספק של הבלנדר הוא חשוב, אמנם הוא קריטי יותר במקרים של משימות מורכבות וגדולות יותר, אך גם להכנת שייקים של פירות המשלבות פירות ברמת קושי שונה וקרח נצטרך בלנדר יעיל עם הספק גבוה (לצד מנוע איכותי ולכן חשוב לבחור במותג אמין). ההספק נע בין אזור ה-150W ל-אזור ה-2000W וכאשר מדובר בהכנת שייקים עם כתישת קרח ההמלצה היא לא להתפשר על פחות מאוזר ה-1000W, הספק קטן יוביל לרוב לתוצאה לא רצויה ותצטרכו לעבוד קשה כדי להכין שייקים. כיום ניתן להשיג שייקרים במחירים מוזלים עם הספק של 1000W, כך שלא כדאי לחפש לחסוך על אלמנט כה מרכזי.

מהירות ופולסים

כיום מרבית הבלנדרים כוללים מספר מהירויות הפעלה לבחירה בעזרתן ניתן לבצע את פעולות הכתישה בשליטה מקסימלית. בנוסף, קיים מנגנון פולס (P), כשכל לחיצה עליו תפעיל את הבלנדר לזמן קצר. ההמלצה היא שעבור הכנת שייק פירות תהיה לך האפשרות של פולס (על מנת לבצע כתישה ראשונית של הקרח) וכן לפחות 2 מהירויות – על מנת להפעיל לזמן קצר את העוצמה הנמוכה יותר ולאחר מכן לבצע את הכתישה המלאה – כך הפעולה תהיה יעילה יותר. בדגמים מתקדמים יותר יש כבר סט שלם של אפשרויות בהתאמה לסוג המוצר אותו נרצה לרסק.

ניקיון, נוחות שימוש ורעש

אחד הדברים המעצבנים בכל הנוגע לבלנדרים זוהי העובדה שצריך לנקות אותם בכל פעם, ולפעמים הדבר קצת מתיש, בייחוד כשאתם חוזרים אחרי אימון מפרך ורוצים להכין שייק ולנוח. אי לכך מוטב שהבלנדר יהיה נוח הן לשימוש והן לניקיון. 

חשוב לדעת שישנם בלנדרים אשר מגיעים עם אפשרות של ניקוי עצמי, ממלאים את המיכל במים – לוחצים על כפתור שטיפה והבלנדר מנקה את עצמו. זה יכול להיות שימושי במיוחד במכלים מאסיביים הדורשים ניקוי רציני, אך בבלנדר שייק קטן וצר יחסית הפעולה הזו היא לא קריטית, כי גם כך הוא קל מאוד לניקוי, הן מבחינת גודל והן מהבחינה הזאת שהבסיס עם סכיני החיתוך מתפרק (וזהן האזור הבעייתי ביותר לניקוי מכיוון שחתיכות פרי ושאר מיני מזונות נוטים להיתקע בתחתית ובאזור הסכינים) ואנו יכולים לנקותו בקלות. 

מחיר ואחריות

מחיר הוא כמובן פרמטר חשוב בכל קנייה, האידיאל הוא למצוא מוצר איכותי במחיר מוזל ומשתלם ולא רק לחפש את הזול ביותר, כי הזול כידוע, עלול לעלות ביוקר. כמו כן, הבלנדרים באופן כללי הם מוצרים שנעשה בהם שימוש רב והם נוטים להתקלקל, אי לכך חשוב לא להתפשר על אחריות, כשההמלצה היא לרכוש בלנדר לפחות עם שנתיים אחריות (מה שבמקרים רבים גם מעיד על איכות המוצר).

5 בלנדרים מעולים להכנת שייק פירות (מהיקר לזול) - הבחירה שלנו

  • כל הבלנדר שייקרים ברשימה מגיעים עם כותש קרח

Vitamix 5200

Vitamix הינה החברה המובילה כיום לייצור בלנדרים, ללא עוררין. האיכות אבל מתבטאת גם במחיר הגבוה, שעלול להיות גבוה מדי עבור מרבית הצרכנים. מבין הדגמים של החברה הבחירה המועדפת שלנו להכנת שייקים הוא הדגם Vitamix 5200, גם כי מדובר בבלנדר ברמת האיכות הגבוהה ביותר וגם כי הוא בעל התאמה מלאה לביצוע שייקים וכל זאת לצד מחיר שהוא אמנם גבוה – אך בסטנדרטים של Vitamix מדובר במחיר סביר יחסית.

יתרונות: מחיר משתלם ביחס לתמורה ולמותג, מנוע מאסיבי עם 2 כ"ס, מגוון מהירויות

חסרונות: אין כמעט חסרונות, הוא מגיע עם פחות אפשרויות מדגם הדגל היקר Vitamix 750 אבל להכנת שייקים הוא מספק לנו את כל מה שאנו צריכים.

vitamix 5200

מחיר: החל מ-440$ ש"ח בקנייה מחו"ל. החל מ-2500 ש"ח בארץ.

לרכישה מאמזון

לרכישה בארץ

בלנדר מומלץ נוסף של המותג Vitamix

Vitamix 750

דגם הדגל היקר יותר, בלנדר עם בנייה מעולה ופיצ'רים כמו אפשרות להוסיף מרכיבים למיכל תוך כדי שימוש. מתאים למי שרוצה ללכת על הטופ והסכום לא מרתיע אותו.

לרכישה מאמזון (החל מ-529$)

NutriBullet 1200

בלנדר מעולה להכנת שייקים במחיר סביר בהחלט.
 
יתרונות: ביצועים ברמה גבוהה (מנוע חזק), מגוון אביזרים נלווים, נוח לשימוש וניקוי.
 
חסרונות: למרות הפיצ'רים הוא מגיע ללא כפתור הפעלה וכיבוי, אין אפשרות לווסת עוצמה. בעל מנגנון אוטומטי של הפעלה וכיבוי (יכול להוות יתרון למי שמעוניין במנגנון אוטומטי שעובד טוב, אך כחסרון למי שמעוניין בשליטה מלאה).
nutribullet 1200

מחיר: החל מ-670 ש"ח ברכישה בארץ. 

לרכישה מאמזון

לרכישה בארץ

Ninja Mega Kitchen System BL770

בלנדר מאיכות הגבוהה ביותר עם הספק של 1500 וואט, מתאים למי שמחפש סוס עבודה יוקרתי עם מגוון אפשרויות, תוך ידיעה שמדובר במוצר מאסיבי ודי רועש.

יתרונות: גדול, נוח וקל לשימוש, מגוון תכונות

חסרונות: כבד, רועש.

Ninja (BL770)

מחיר: החל מ-159$ (ללא חישוב מיסים) באמזון.

לרכישה מאמזון

Oster Blender Pro 1200

בלנדר שייק איכותי ו"שיקי" לצד מחיר משתלם.

יתרונות: מחיר משתלם, עיצוב אלגנטי, מנוע עוצמתי עם אחריות 10 שנים, מגוון מהירויות, 3 סוגי מיכלים בגדלים שונים.

חסרונות: קצת קשה לנקות את הלהבים, אחריות ארוכת טווח על מנוע בלבד, ממשק שנראה טיפה עמוס ומורכב בתחילת השימוש.

מחיר: החל מאזור ה-70$ מחו"ל.

לרכישה מאמזון

Gold Line ATL380

כן, גם חברה ישראלית נמצאת ברשימה המכובדת הזאת. Gold Line ATL380 (קונג פו) הוא בלנדר שייק למי שמעוניין בשייקר סביר שפשוט עושה את העבודה לצד מחיר זול במיוחד. לדעתנו בחירה אידיאלית למי שמעוניין בשייקר טוב וזול.

יתרונות: הספק גבוה ביחס למחיר (1200 וואט), ביצועים טובים, נוח לשימוש וקל לניקוי (כולל בסיס להבים מתפרק, נוח מאוד לנקות). מגיע עם מספר מיכלים.

חסרונות: מגיע עם אפשרויות בסיסות (עוצמת מהירות נמוכה וגבוהה, פולסים) – אך אם כל מה שאתם צריכים זה הכנת שייק פירות – אתם מסודרים.

 

ATL-380

מחיר: החל מ-200 ש"ח בארץ.

לרכישה בארץ

Electric Juicer - (סין) Shenzhen Yang Store

אם אתם מחפשים בלנדר שייקר זול ומומלץ, הבלנדר שייקר/מטחנה חשמלית הזה מאליקספרס יכול להיות פתרון מעולה. חוות הדעת המעולות לצד הרכישות הרבות מצביעות על כך כי מדובר במוצר שעושה את העבודה. חשוב לבדוק רק את עלות המשלוח בחישוב הסופי.

יתרונות: ביצועים טובים, נוח וקל לניקוי, 2200RPM, כולל אפשרות טחינת קפה ומזון תינוקות. כולל התאמה לתקע אירופאי.

חסרונות: הספק 500W בלבד, אך מספיק לשייקים בצריכה עצמית.

מחיר: החל מ-16$ באלי אקספרס (ללא חישוב מיסים ומשללוח)

לרכישה באלי אקספרס

שייקר אלי אקספרס1

שאלות נפוצות

כפי שמצוין לעיל, אלמנט בסיסי בבלנדר מסוג זה הוא כותש קרח וכן מנוע איכותי והספק גבוה על מנת לכתוש את הקרח ולרסק את הפירות בצורה היעילה ביותר.

העלות משתנה בין מוצר למוצר, ויכולה לנוע מאזור ה-100 ש"ח ועד למעל 4 אלף ש"ח עבור בלנדרים מקצועיים. 

בלנדר מוט הינם לרוב פחות עוצמתיים, ישנם בלנדרים מסוג זה שיעשו את העבודה אך בבלנדרים מסוג זה אסור להתפשר ולבחור אך ורק בבלנדר מוט מומלץ (עם הספק גבוה במידת האפשר, הספק גבוה = מהירות סיבוב לדקה גבוהה) אם המטרה היא הכנת שייקים של פירות כולל כתישת קרח.

בלנדר הוא שם כולל לבלנדרים רב שימושיים עם תכונות שונות, כגון: כתיבת קרח, קיצוץ וריסוק. בלנדר שייקר זהו הכינוי לבלנדר שמיועד בעיקר להכנת שייקים, הוא בעל נפח קטן יותר עם מכסה מתהפך ומתפרק כך שניתן לנקותו בקלות. השם שייקר בלבד מתייחס לבקבוק ייעודי לשייקים בו משתמשים מתאמנים רבים, הוא כולל לרוב קפיץ המאפשר ערבוב יעיל של השייק-אבקת חלבון/מסה.

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה