איך לבחור אוזניות? מדריך קנייה

היצע האוזניות הרחב היום הופך את משימת רכישת האוזניות המתאימות ביותר עבורנו למורכבת יותר, אם זה עקב פרמטרים של מחיר, עיצוב וסוג האוזניה, איכות באס, רמת ביטול רעשים ועוד מגוון שיקולים שונים. אי לכך, טרם הבחירה הכנו עבורכם מדריך שיספק לכם מידע מקיף ויענה על כל השאלות בשאלות בנושא.  אחרי הקריאה מומלץ גם להעיף במבט ברשימות האוזניות המומלצות ביותר לפי מטרה.

בדקו מהו יעד השימוש המרכזי באוזניות

האם אתם מתכוונים להשתמש באוזניות לשמיעת מוזיקה? האם אתם מתכוונים להשתמש בהם לריצה וספורט? או גיימינג? לביטול רעשים חיצוניים? יעד השימוש עשוי להיות קריטי בהחלטה על בחירת האוזניות, זאת מכיוון שהאוזניות השונות מגיעות עם תכונות שונות שעשויות להתאים יותר עבור יעדי שימוש שונים.

בחרו את מבנה האוזניות המתאים עבורכם

האוזניות מגיעות עם עיצובים מגוונים ומבנה שונה. יש אוזניות תוך אוזניות, יש אוזניות שהן על האוזן, יש אוזניות סגורות שהן מעל האוזן, ישנן אוזניות שתלויות על האוזניים, ישנן אוזניות שהקשת שלהם היא על העורף. כמו כן ישנן אוזניות בהן עיגול האוזניה מתהפך ומסתובב ובחלקן הוא סגור. לכל סוג מבנה יש את היתרונות והחסרונות שלו ולכן חשוב להכיר אותם ולבדוק מה נוח ומתאים לכם יותר.

טכנולוגיה: חוטי או אלחוטי?

אם בעבר כולנו השתמשנו באוזניות חוטיות כיום יש לנו אלטרנטיבות של אוזניות אלחוטיות, אוזניות מבוססות Bluetooth', אוזניות אלחוטיות אמיתיות (True Wirelss) לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה (כפי שמפורט בהמשך) וחשוב להיות מודעים לכך טרם הקניה.

איכות הסאונד ורמת הבאס

איכות הסאונד היא מן הסתם אחד הפרמטרים החשובים ביותר וזהו הייעוד העיקרי של האוזניות. איכות הסאונד נקבעת על ידי פרמטרים שונים, זה קשור לתגובת התדרים (בעיקרון רוב האוזניות הן בטווח האנושי של 20-20,000K, אך במקרים מסוימים בטווח רחב יותר, מה שעשוי במקרים מסוימים לשפר את איכות הצליל, רק משום שיש מאמץ מופחת של הצליל, כך שהצליל בטווח שלנו עשוי להישמע טוב יותר.

כמו כן, חשוב לציין את נושא הבאס, אוזניות שמדגישות את הבאס מעניקות תחושה פחות "משעממת" עם צליל חזק ועמוק יותר וכאן זה עניין של טעם: יש כאלו שיעדיפו צליל מדויק ופחות באסים חזקים ויש כאלה שהבאסים משדרגים להם את חויית השמיעה.

עוד דבר שחשוב לדעת הוא נושא תמונת הבמה (Soundstage), כלומר העברה של הצלילים במרחב והענקת תחושה אותנטית של שמיעת צלילים ממקומות שונים במרחב. אלמנט בעל חשיבות גבוהה בעת משחקי מחשב למשל, בהן נוכל להרגיש כאילו אנחנו ממש בתוך המשחק במקרה ותמונת הבמה באוזניות היא גבוהה.

על כל מקרה מוטב לקבל חוות דעת אונליין מטעם רוכשי האוזניות על איכות הסאונד בפועל ובמידת האפשר לנסות אותם במידה ולמישהו מהסביבה הקרובה רכש את האוזניות אותם אתם מעוניינים לקנות.

נוחות שימוש וניידות

חשוב מאוד שהאוזניות בהן אתם משתמשים לעיתים קרובות יהיו נוחות, אוזניות לא נוחות אם זה מבחינת גודל, משקל והתאמה למידות האוזניים שלכם יכולה להציק לכם. במידה והן לוחצות על האוזן למשל, סביר להניח שהם ימנעו מכם להאזין באמצעותן למשך זמן רב. כמו כן, יש לקחת בחשבון את הניידות של האוזניות, אם הן גדולות ולא נכנסות בכיס הן פחות אידיאליות להתניידות קלילה.

סוללה - עוצמה ואורך חיים

במידה ומדובר באוזניות אשר נטענות בסוללה יש לוודא כי מדובר בסוללה איכותי שעשויה להחזיק זמן רב.

ביטול רעשים

אלמנט חשוב למי שאוהב להיות מרוכז בעת השימוש באוזניות ולא רוצה לשמוע רעשים חיצוניים. החשיבות של פרמטר זה משתנה גם בהתאם לצורך שלכם, אם עיקר המטרה היא איטום האוזניים ואי שמיעת רעשים אז מוטב לקנות שמצטיינות בביטול רעשים וזה עיקר הייעוד שלהם אך אם המטרה היא לשמוע מוזיקה וליהנות מסאונד מעולה ויחד עם זאת לסנן רעשים ברמה גבוהה אז צריך לחפש היטב אוזניה שמצטיינת בשני הפרמטרים האלו ושהן כמובן יעמדו במסגרת התקציבית שלכם.

עמידות למים

תכונה זו שימושית בעיקר לפעילות ספורטיבית וחלק גדול מהאזניות מגיעות עם תכונה זו. יחד עם זאת, חשוב לוודא זאת מראש, כי הזעה עלולה לגרום נזק לאוזניה.

פיצ'רים מיוחדים ואביזרים משלימים

ישנן אוזניות אשר מגיעות עם תכונות שונות ופיצ'רים שיכולים לשדרג את חוויית השימוש בהן ומוטב להכיר אותם מראש. לדוגמא: אוזניות עם גישה לסירי, מענה לשיחות טלפון, שליטה במוזיקה, מגברי אוזניות אשר עשויים לשדרג בצורה משמעותית את איכות הסאונד.

רכישת אוזניה של מותג אמין

מומלץ לרכוש אוזניה ממותג אמין, ייתכנו מקרים בהם ישנם מותגים לא מוכרים שיספקו מוצר לא רע, אך במרבית המקרים בתחום של האוזניות מותגים אשר מתמחים בתחום הסאונד מספקים תוצאות טובות יותר.

רכשו אוזניות מחנות/ספק אמין

חשוב מאוד לקנות את האוזנייה מגורם אמין ובייחוד אם מדובר בקנייה של אוזניה אונליין מאתרים בחו"ל. לאוזניות יכולות להיות מגוון תקלות, אם זה בעיה בסאונד, בכבלים ועוד. ודאו כי המקום ממנו רכשתם האוזניה מעניק אחריות (יש לבדוק את משך האחריות ומה היא כוללת) ותמיכה.

חוות דעת על האוזניה

דבר בסיסי שחשוב לבדוק לגבי רכישת אוזניות (בדומה לכל מוצר אחר) הוא המלצות וביקורות. לרוב האוזניות שתחפשו יוצעו למכירה במספר אתרים ברשת ומומלץ לעשות סקר קצר, לבדוק את חוות הדעת של הגולשים אודות האוזניה, לשים לב ליתרונות וחסרונות בולטים ולהכניס אותם במסגרת סל השיקולים שלנו אם לרכוש את האוזניה או לא.

אוזניות אלחוטיות / חוטיות

collage wirless or wire3

רגילות (חוטיות)

אוזניות סטנדרטיות אשר מתחברות עם כבל אודיו לשקע המחשב / סלולר או כל מכשיר לשמיעת סאונד.

יתרונות: אוזניות סטנדרטיות, מתאימות למרבית המכשירים, מובטחת שמיעה חלקה ללא כל ניתוקים ובעיות הקשורות לחיבור אלחוטי. אין צורך בהטענה בטריה, פחות נוחות להתנייד איתן ולבצע עימן פעילות ספורטיבית.

חסרונות: אוזניות מסורבלות יותר עם חוט שעלול להיקרע, הגבלת שימוש במרחק של החוט. כמו כן,עקב השימוש הגובר באוזניות אלחוטיות ישנם מכשירי סלולר רבים שמגיעים ללא שקע אוזניות. 

אוזניות אלחוטיות (Bluetooth)

האוזניות הפופולארית ביותר כיום הן אוזניות אלחוטיות מבוססות טכנולוגיית בלוטות', ללא שימוש בחוט, מה שמאשר מרחב שימוש רחב יותר בחלל, ללא תלות באורך החוט.

יתרונות: אלטרנטיבה מעולה לאוזניות החוטיות, בהן אנו תלויים בחוט שמגביל אותנו במרחק השמיעה, כך שאנחנו יכולים להסתובב חופשי בחדר תוך כדי האזנה למוזיקה. בנוסף, החוט מסורבל יותר ועלול להיקרע ולהינזק, בבלוטות' אנו חוסכים את כל הבעיות הללו.

חסרונות: האוזניות דורשות הטענה, עוד דבר להתעסק איתו ולהטעין אותו, זה הופך קצת לנטל בעולם של מוצרים טכנולוגיים העובדים על הטענת בטריה. בנוסף לכך, ייתכן שיהיו בעיות קליטה באוזניות בלוטות', זה עלול להיות נורא להאזין למוזיקה ולסבול מניתוקים חוזרים ונשנים – לכן חשוב מאוד לברר את איכות האוזניות ולוודא כי אין עימן בעיות קליטה. כמו כן, חשוב לוודא כי ישנה תמיכה במכשיר הייעודי דרכו תפעילו את הבלוטות' אם זה במכשיר הסלולרי או במחשב הנייח או הנייד שלכם.

אלחוטיות אמיתיות (True Wireless)

אוזניות אלחוטיות לחלוטין, כלומר אין בהן חוט והן לא ללא רצועה ששמים על הראש, אלא רכיב אוזניות בלבד אותו שמים בתוך האוזן. לדוגמא: אוזניות Apple Airpods.

יתרונות: אוזניות אלו מורכבות בתוך האוזן ללא כל רצועה, ניתן להשתמש בהן בכל מקום בנוחות מירבית, הן ניידות, קטנות וניתן לאחסן אותם בכיס ובכל מקום. הן מעולות לפעילות ספורטיבית, הן יושבות היטב על האוזן, לא לוחצות ואין בהן כבלים אשר עלולים להפריע. בנוסף, הן ניתנות להטענה במהירות דרך נרתיק האחסון. הן "שיקיות" והפכו לפופולאריות במיוחד בקרב העוסקים בפעילות ספורטיבית.

חסרונות: אמנם ההטענה מהירה, יחד עם זאת הן צורכות אנרגיה גבוהה יותר ולכן חיי הסוללה קצרים יותר. בנוסף לכך, מאוד קל לאבד אותן, אמנם הן נוחות ומתלבשות היטב על האוזן, אך עדיין הן לא מחוברות בחוט שמספק תמיכה מלאה. נפילה של אחד מהאוזניות היא דבר נפוץ יחסית, ואם שמתם לב למישהו במכון הכושר שנכנס להיסטריה נשכב על הרצפה ומחפש משהו, סביר להניח באוזניות Airpods היקרות..

סוגי אוזניות

אוזניות אין איר - בתוך האוזן (In Ear)

מתחלקות לשניים:

אירבאדז (Earbuds): אוזניות שנכנסות לאפרכסת האוזן

אין-איר (In-Ear): אוזניות בעלות מבנה מוארך המוחדרות לתעלת האוזן

יתרונות: אוזניות קומפקטיות, קלות ונוחות לשימוש בפעילות ספורטיבית בחדר הכושר או מחוץ לבית וכן לניהול שיחות.

חסרונות: ברוב המקרים איכות הסאונד באוזניות רגילות אלה אינן משתוות לאוזניות הגדולות והמתקדמות יותר. ישנן אוזניות מסוג באיכות גבוהה יותר בעלות גבוהה כמו (Apple Airpods), השאלה היא אם הייתם רוצים להשקיע סכום רב על אוזניות מסוג זה. במרבית המקרים מי שמעוניין ליהנות מאוזניות פונקציונליות יותר כמו איכות באס גבוהה, חסימת רעשים וכמובן איכות סאונד גבוהה – ישקיע באוזניות מסוג אחר. כמו כן, האוזניות לא תמיד נוחות ומתאימות לאוזן של המשתמש.

מה חשוב לבדוק: יש לוודא התאמה לאוזן, במקרה הזה אי נוחות יכול להיות קריטי. לא הייתם רוצים לרכוש אוזניות שאינן יושבות באופן יציב על האוזן, זה מטרד לא קטן. כמו כן, ודאו כי האוזניות מגיעות עם כיסוי סיליקון  המספק התאמה מירבית.

אוזניות און איר - אוזניות קשת רגילות (On Ear)

headphones

אוזניות קשת הן אוזניות (חוטית ואלחוטית) המגיעות עם רצועה אשר יכולה להקיף את הראש (קשת) או להקיף את העורף (קשת עורפית), בשני המקרים האוזניות עצמן יושבות על החלק החיצוני של האוזן אך לא עוטפות אותה. הן גדולות יותר מהאוזניות תוך אוזן ובמקרים רבים אף כבדות יותר אך עדיין יכולות להיות קלילות ונוחות לשימוש והתניידות (אך כמובן לא להכניסן לכיס בדומה לאוזניות תוך אוזן) . 

יתרונות: אוזניות הקשת הרגילות מגיעות עם ריפוד המעניק נוחות שמיעה, הסאונד משופר והן מפחיתות רעשים חיצוניים בצורה טובה יותר (ברמה משתנה בין סוגי האוזניות). רובן אף מאפשרות הארכה והצרה של הרצועות להתאמה מירבית. כמו כן, האוזניות האלחוטיות מגיעות עם בטריות גדולות עם קיבולת גבוהה יותר לשימוש והאזנה לטווח זמן גדול יותר.

חסרונות: נוחות לנשיאה אך לא ניתן להכניסם לכיס המכנס או הז'קט. כמו כן, אמנם הן מבודדות טוב יותר מרעשים לעומת אוזניות תוך אוזן, אך האטימות היא חלקית בלבד.

מה חשוב לבדוק: מעבר לבדיקה הבסיסית של איכות הסאונד חשוב מאוד לבחור אוזניות נוחות שיושבות בנוח על האוזן. למשל, ישנן אוזניות מהסוג הזה אשר עלולות ללחוץ על האוזן ואז חוויית השמיעה עלולה להיפגע לחלוטין ואחרי זמן קצר הלחץ יפריע כך שלא תוכלו ליהנות ממש מחויית שמיעה לאורך זמן.

אוזניות מעל האוזן - אוזניות סגורות (Over the Ear)

אוזניות מעל האוזן הן אוזניות גדולות ומאסיביות, הן האזניות הפופולאריות ביותר והיקרות ביותר מכיוון שלרוב את מספקות את האיכויות הגבוהות ביותר, בעיקר מבחינת אפקט של ביטול רעשים וסאונד.

יתרונות: מתאפיינות עם סאונד טוב יותר באופן כללי, כשכמובן האיכות משתנה בהתאם ליצרן סוג האוזניות. כמו כן, הן מצוידות בבטריות גדולות אף יותר מאוזניות קשת על האוזן לשימוש לטווח ארוך וכן מתאפיינות בנוחות גדולה יותר, כאשר הן לרוב מגיעות עם ריפוד וכיסויי עור איכותיים.

חסרונות: כאמור, מדובר באוזניות גדולות וכבדות יותר, פחות אידיאלי למי שמעוניין באוזניות קלילות יותר בעלות אפשרות לנשיאה קלה. כמו כן, כאמור, עלינו כאן בדרגה מבחינת איכות האוזניות והדבר מתבטא לרוב במחיר גבוה יותר. ישנן אף אוזניות חריגות בעוצמתן הדורשות שימוש במגבר כח (לרוב פחות רלוונטי לרוב המשתמשים).

עוד יש לציין בנוגע לאוזניות מסוג זה שחלקן הן מגיעות עם חלק אחורי פתוח, כלומר הרמקולים פתוחים גם כלפי חוץ, כך שמי שנמצא בסביבה עשוי לשמוע את הקול ולכן הן רלוונטיות לשימוש בסביבה שזה לא מפריע לה.

סוגים נוספים:

אוזניות עם מיקרופון – אוזניות חוטיות או אלחוטיות אשר מצוידות במיקרופון לניהול שיחות.

מערכת ראש – אוזניות שמתאימות יותר לפעילות במוקדי רעש כמו מוקדי שירות לקוחות, מכירות וכדומה.

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה