פתיחת דיספוט (תלונה) באתרי קניות מחו''ל

המוצר שהזמנתם מאתר הקניות מחו”ל לא הגיע אליכם? קיבלתם מוצר פגום? המוצר שקיבלתם אינו תואם כלל את המוצר שקיבלתם? במקרים כאלה, כל אתרי הקניות הגדולים באינטרנט מספקים לכם הגנת צרכן ומאפשרים לכם להגיש דיספוט – תלונה / מחלוקת בנוגע להזמנה ובמידה והטענה שלכם מוצדקת את תקבלו את כספכם חזרה.

לצערנו, ייתכנו מקרים כאלו וכשזה קורה חשוב להכיר את הנוהל ולהגיש את הבקשה בזמן. במקרים כאלה האתרים לרוב באים לקראת הצרכן, גם כי הם רוצים לשמור על רמת שירות גבוהה וגם כי הם רוצים על רמת ספקים גבוהה ובמידה ויש בעיות מצד הספק הוא עלול לקבל השעיה מהאתר.

אז כיצד מגישים את הדיספוט? נלמד איך עושים זאת בצורה פשוטה בכל אחד מאתרי הקניות הגדולים ברשת – אלי אקספרס, אמזון ואיביי.

הגשת דיספוט (תלונה) באלי אקספרס

  1. היכנסו אל הפרופיל האישי בחשבון אלי אקספרס שלכם.
  2. היכנסו לאזור ההזמנות שלי
  3. היכנסו להזמנה הרלוונטית בה ישנה בעיה
  4. לחצו על פתיחת תלונה (דיספוט)
  5. סמנו את סיבת הגשת התלונה (אם המוצר לא הגיע וכו’)
  6. ציינו גובה החזר מבוקש (לרוב מדובר בבקשה להחזר מלא – מוצר לא הגיע, מוצר פגום וכד’)
  7. פרטו אודות סיבת התלונה (ניתן לצרף קבצי תמונה, וידאו ושאר קבצים)
  8. זהו זה, שלחו את הטופס ולאחר מכן תוכלו לראות בעמוד ההזמנה את הסטטוס של הבקשה ואם היא התקבלה וכספכם יוחזר. ניתן לשנות ולעדכן פרטים כולל ביטול התלונה לאורך כל התהליך.

הגשת דיספוט (תלונה) באמזון

הערות לפני הגשת הבקשה: מומלץ לפנות למוכר טרם הגשת הבקשה ולהמתין 2 ימי עסקים לתגובתו. יש להגיש את הבקשה במקרים: המוצר פגום, לא הגיע ליעד, לא תואם את המוצר שהוזמן, שילמתם מעבר למה שהייתים צריכים. כמו כן, במקרה של אי שליחה יש להגיש אם המוצר לא שולח 3 ימים אחרי ההזמנה וכן במקרה של אי הגעה ליעד לאחר 30 יום. יש להגיש את הבקשה תוך 90 יום מתאריך היעד של קבלת המוצר.

  1. היכנסו אל הפרופיל האישי בחשבון אמזון שלכם.
  2. היכנסו אל עמוד ההזמנות שלי
  3. בחרו בהזמנה הרלוונטית בה קיימת הבעיה
  4. לחצו על עזרה
  5. לחצו על הגשת דיספוט
  6. מלאו את הפרטים הרלוונטיים
  7. לחצו על אישור ועקבו אחר סטטוס הבקשה בהמשך.
 

הגשת דיספוט (תלונה) באיביי

גם כאן ההמלצה היא לנסות ולפתור את העניין מול המוכר תחילה על ידי פניה אליו והסבר אודות הבעיה. כמו כן, במידה והמוצר לא הגיע מומלץ לשלוח את הבקשה תוך 3 ימים מאז מועד ההגעה.

  1. היכנסו אל חשבון המשתמש שלכם באיביי.
  2. בתפריט הראשי באתר לחצו על איביי שלי (My eBay)
  3. הקליקו על היסטוריית רכישות (Purchase history)
  4. חפשו את ההזמנה בה יש את הבעיה
  5. לחצו על פעולות נוספות (More actions) ליד מוצר זה.
  6. כעת ייפתח תפריט ובו לחצו על סיבת בקשת הדיספוט הרלוונטית מתוך מבחר באופציות, לדוגמא במקרה של אי קבלת מוצר לחצו על: “לא קיבלתי מוצר זה” – .I didn’t receive it
  7. עתה בקשו את המגיע לכם לחצו על – I want a refund על מנת לקבל החזר כספי על הרכישה.
  8. בתיבת הטקסט שתופיע ומועברת למוכר הסבירו את הסיבה מדוע אתם מבקשים דיספוט ואת התמורה  אותה אתם רוצים לקבל.
  9. שלחו את הבקשה – Send request
  10. תקבלו הודעה כי נפתחה בקשת דיספוט (שתישלח גם למייל) ועתה חכו לתגובת המוכר (לרוב תוך 4 ימי עסקים)

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה