מדריך קניה באמזון

המדריך המפורט הבא יעשה לכם סדר והיכרות עם הפלטפורמה המצליחה של אמזון בין אם אתם קונים מתחילים או ותיקים יותר.איך פותחים חשבון? איך מחפשים מוצרים ומבצעים? מהם סוגי המשלוחים? כל המידע שחשוב לדעת על קניה באמזון בכתבה הבאה.

אמזון הינו אתר קניות אמריקאי אשר הוקם במקור כפלטפורמה לרכישת ספרים אונליין בשנות ה-90. עם השנים וההצלחה של האתר הוא החל להתפרס לתחומים נוספים, פעולה שהפכה את האתר להצלחה מסחררת וכיום הוא נחשב לאתר המכירות אונליין המצליח ביותר בעולם. אמזון טרם נכנסה לישראל, כלומר אין היא לא מחזיקה בארץ מוקד רשמי ומחסנים אך ניתן החל משנת 2019 לבצע קניות באתר גם ממוכרים ישראלים בארץ.

פתיחת חשבון באמזון

ההרשמה לאתר היא כמובן חינמית, עלינו תחילה להגדיר את השפה בה אנו מעוניינים להשתמש באתר (שפת ברירת המחדל היא אנגלית) ואז ללחוץ על כפתור התחל כאן. בעת ההרשמה נמלא פרטים אישיים בסיסיים כמו שם משתמש, סיסמא ומייל (מוטב מייל אמיתי/נגיש) ולאחר אימות המשתמש בדוא”ל תהיו רשומים רשמית באתר ותוכלו לבצע רכישה בכל אתרי אמזון בעולם.

איך מחפשים מוצרים באמזון?

  1. תיבת חיפוש –  כאן מדובר בחיפוש כללי חופשי ע”י הגולש, תוך כדי הקלדה החיפוש יבצע השלמה והצעות למוצרים רלוונטיים על מנת לסייע לכם במציאת המוצר הרלוונטי.
  1. חיפוש באמצעות קטגוריות – בתפריט הראשי ניתן לחפש את המוצר הרלוונטי גם דרך קטגוריות המוצרים המובנות, המחולקות ע”פ קטגוריות ותתי קטגוריות. לדוגמא: רכב > אביזרי רכב > מצלמות רכב וכדומה.

 

סינונים ומיונים:

אחרי החיפוש אפשר לבצע סינון תוצאות שימקד אותנו ויכוון אותנו למוצר רלוונטי עבורנו. ברירת המחדל של החיפוש היא לפי רלוונטיות כשניתן לסנן לפי אפשרויות משלוח (מהיר, פריים, מוצרים שנשלחים לישראל), מותגים, דירוג המוצר ומצבו (אם חדש, משומש וכו’), סינוני מוצר ספציפיים כמו מידות בגדים, אם המוצר כולל פיצ’ר מסוים וכו’.

קניה חכמה

דירוגים וחוות דעת גולשים

נתון בסיסי וחשוב מאין כמוהו הוא דירוג הגולשים על המוצר. כמות ביקורות גדולה לצד דירוג גבוה כנראה יעידו על כך שמדובר במוצר טוב ואמין. מנגד, כמות ביקורות נמוכה או דירוג נמוך עלולים להצביע על בעיה במוצר ולכן מומלץ לבצע מראש סינון על מוצרים עם דירוג גבוה.

בדיקת משלוחים ועלויות מיסים

אלמנט חשוב בכל רכישה מאתר אונליין מחו”ל הוא נושא המשלוחים. אם מדובר במשלוח ארוך טווח או יקר מדי זה עלול להפוך את הקניה ללא משתלמת עבורנו. כנ”ל לגבי המיסים – יש לבדוק את עלויות המיסים השונים ספציפית לגבי אותו מוצר/רכישה.

*יש לציין כי אמזון הפעילה שירות משלוח חינם בקניה מעל 49$ עד מרץ 2020. הטבה זו בוטלה בעקבות משבר הקורונה שפגע בכלכלה העולמית. שווה לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא זה ולבדוק אם המבצע יחזור – אנו כמובן נהיה כאן כדי לעדכן אתכם.

מתי נצטרך לשלם מיסים?

כאמור, בחלק מהמוצרים יש צורך בתשלום מס קניה (תלוי בהתאם לחוק מסק קניה המתייחס לסוג המוצר לצד רף סכום) וכן תשלום מכס ברכישה מעל 500$. לקבלת מידע מקיף בנושא היכנסו למדריך מכס ומיסים על קניות באינטרנט

מחיר

אז כמה זה עולה לנו? אם אנחנו קונים מוצר מאתר קניות אונליין וממתינים למשלוח – מוטב שנעשה זאת מכיוון שמדובר דיל משתלם, כשמחיר מוזל משמעותית לעומת המחיר בארץ זהו אחד הפרמטרים החשובים. אך לעיתים הזול עולה ביוקר ולכן טרם הבדיקה חשוב לבצע מספר בדיקות אודות המוצר, כגון: בדיקת מקוריות המוצר, בדיקת איכות המוכר, מצב המוצר (חדש או משומש) וכן כמו שציינו לעיל לקחת בחשבון את עלויות המיסים והמשלוח.

מאפייני המוצר

בדיקת תכונות המוצר: החומר ממנו הוא עשוי, מידות – גובה, אורך, רוחב ועומק, צבע המוצר וכו’.

תיאור המוצר

פירוט טקסטואלי וויזואלי (תמונות, סרטונין) אודות המוצר, אודות הפיצ’רים שלו והוראות שימוש.

אמזון פריים - מה זה?

אמזון פריים זהו שירות ה-VIP של אמזון. מדובר בשירות פרימיום בתשלום חודשי. מועדון הלקוחות של שירות זה נהנה ממגוון הטבות בכל הפלטפורמות של אמזון ולא רק באתר הקניות, הווה אומר ניתן לנצל את ההטבות גם בשירות המוזיקה של אמזון, שירות הטלוויזיה ועוד. מעבר לכך חברי המועדון נהנים מהטבות מיוחדות הכוללות התראות עד על מבצעים לפני כולם, מיום ייעודי מלא במבצעים עבור חברי המועדון בלבד ועוד.

עלות השירות עומד כיום על תשלום חודשי של 12.99$ או מסלול לשנה בעלות של 10$ בחודש.

קניה מספק אמין

כפי שציינו לעיל, ישנה חשיבות גדולה גם בבחירת ספק המוצר. מדובר בפלטפורמה פתוחה לכל, כך שלצד ספקים אמינים ייתכנו ספקים מפוקפקים. לכן, יש לבחון מספר דברים בנוגע לספק: בררו האם מדובר בספק פרטי או מותג, בדקו מהו דירוג הגולשים על הספק כשכמובן מומלץ לרכוש מספק בעל דירוג גבוה (לצד כמות גבוהה של ביקורות ולא ביקורות בודדות). מומלץ לבדוק לעומק את הפרמטרים השונים של הדירוגים כדי לקבל מידע על היתרונות והחסרונות של הספק בתוך עמוד הספק. ניתן גם ליצור עם הספק קשר על מנת לראות את מידת התגובתיות שלו ואת המקצועיות שלו.

הגנת הצרכן

לאמזון יצא שם של חברה בעלת שירות מעולה שבאה לטובת הלקוח.שירות זה בא לידי ביטוי גם במסגרת המדיניות של החברה המאפשרת ביטוח כל רכישה שבוצעה תוך 30 דקות מרגע ההזמנה. (ניתן לעשות זאת דרך אזור ההזמנות בפרופיל המשתמש). כמו כן, במקרים בהם נשלח לכם מוצר שאינו תואם את המוצר שהזמנתם או מוצר פגום אתם יכולים לקבל החזר כספי מלא (כולל עלויות משלוח אליכם ושל החזרת המוצר לאמזון).

איך רוכשים מוצר באמזון?

סה”כ מעבר למבחר המוצרים העצום של אמזון, מדובר באתר קניות סטנדרטי. כך שהרכישה כאן היא רגילה > בוחרים במוצר הרלוונטי ומוסיפים אותו סל קניות, ממשיכים לחיוב, ממלאים פרטים אישיים (חשוב למלא פרטים נכונים לשם הגעת המשלוח) וכן בוחרים באופציית המשלוח הרלוונטית (סטנדרט, מהיר או אקספרס).

ביצוע תשלום

לאמזון ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי (כולל כרטיס אשראי של אמזון או כרטיס נטען), או באמצעות גיפט קארד לאתר. תשלום באמצעות כ. אשראי ישראלי או העברה בנקאית אינה אפשרית לתושבי ישראל בשלב הזה ( שירות הזמין רק לתושבי ארה”ב).

מעקב משלוחים

כדי לעקוב אחרי המשלוח יש לגשת לאזור ההזמנות בחשבון שלכם ולראות את פרטי המשלוח והאם הוא כבר אושר על ידי אמזון ונשלח על ידי המוכר. כדי לעקוב אחרי סטטוס המשלוח ניתן להיכנס לאתר של חברת המשלוחים איתה עובדת אמזון:

tracking.i-parcel.com.

ניתן לעקוב אחרי החבילה שהגיעה דרך שירות מעקב משלוחים של דואר ישראל

במקרים בהם המוצר נשלח דרך חברה אחרת ניתן להיעזר ברשימה מרוכזת של ספקי משלוח של אמזון

הגשת דיספוט (מחלוקת / סכסוך) באמזון

אופן הגשת הדיספוט: נכנסים אל עמוד ההזמנות שלי > בוחרים בהזמנה/מוצר הרלוונטי למחלוקת > עזרה > הגשה הדיספוט > אישור

הגשת תלונה לאמזון נעשית במקרים שונים בהם היתה בעיה כלשהי במסגרת השירות ואתם מעוניינים לקבל פיצויים/החזר כספי בשל כך. מקרים נפוצים בהם נשתמש בדיספוט הם: מוצר שלא הגיע, מוצר שאינו תואם את המוצר שהזמנתם, מוצר פגום ועוד. כאמור, אמזון באה לקראת הלקוח ולכן מומלץ להיעזר בבקשה במידת הצורך. יחד עם זאת, שירות הלקוחות של אמזון הוא זמין ונותן מענה מהיר, כך שבמקרים רבים די בפניה לאמזון עם הצגת הבעיה וייתכן שהיא תיפתר ללא כל צורך בפתיחת דיספוט.

במידה ואכן יש צורך בפתיחת דיספוט יש לפנות אל המוכר בנוגע לבעיה ולחכות לתגובה שלו בתוך 2 עסקים. במידה ואין מענה אתם יכולים לפתוח בקשתד דיספוט בתנאי שהיא עונה על התנאים הבאים:

  • המוכר לא הוציא את המשלוח לדרך תוך 3 ימים מעת ההזמנה או במקרה והמשלוח לא הגיע לכתובת היעד תוך 30 יום.
  • קיבלתם מוצר פגום ללא כל פיצוי או החזר כספי מצד המוכר.
  • המוצר שקיבלתם הוא לא המוצר שהזמנתם, כלומר או שהתיאור היה מטעה לגמרי או שהמוכר טעה ושלח לכם מוצר לא נכון.
  • במידה והמוכר אינו מספק לכם כתובת להחזרת המוצר הפגום/לא תואם.
  • במידה ושילמתם (בשוגג) סכום כסף גבוה מיותר מהמצוין בתהליך הרכישה והספק אינו מוכן להחזיר את ההפרש המגיע לכם.
  • בקשת הדיספוט הוגשה תוך 90 יום מהתאריך בו הייתם אמורים לקבל את המוצר (המון זמן, אך חשוב לא להתמהמה עם זה ולפספס את חלון הזמן המכובד).

חיפוש מוצרים טרנדיים ודילים שווים

קופונים: www.amazon.com/Coupons.

המוצרים הנמכרים ביותר (מסודרים לפי קטגוריות) – https://www.amazon.com/Best-Sellers/zgbs

מוברס אנד שייקרס (הכי נמכרים ביום האחרון) – www.amazon.com/gp/movers-and-shakers.

המוצרים המבוקשים/מעניינים ביותר (שנוספו הכי הרבה לרשימת המשאלות) – w.amazon.com/gp/most-wished-for

עסקאות היום (עסקאות מיוחדות ומשתלמות של אותו היום) –

www.amazon.com/gp/goldbox

שירות לקוחות

מרכז שירות הלקוחות – היכנסו ללינק זה ובחרו בנושא הפניה הרלוונטית לשם בירור. ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות באמצעות צ’אט, מייל או בטלפון:

+1-206-266-2992

אודות קניה חכמה

אתר קניה חכמה הינו אתר צרכנות המתמקד בתחום קניות באינטרנט, בארץ ובחו”ל.

 

באתר שלל מדריכים וטיפים שימושיים לרכישה חכמה ומשתלמת של מגוון מוצרים.

רשתות חברתיות

צור קשר

קניה חכמה